Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner en hovedstad på fire bokstaver der nummer to er "d"? Hadde stikkordet på 38 L bare vært "klasse" eller "stand" eller noe slikt, hadde det hele gått opp. Kanskje en feil?

Fortsetter under...

Skrevet

Tja, noe annet enn D kan det jo ikke bli, og den byen som jeg kommer fram til da er jo ikke hovedstad, men økonomisk senter i Jemen, iflg. SNL. Settes på kontoen for slurv fra forfatteren.

({$editedMessage} 22.08.15 12:03)

Skrevet

Det er mye som tyder på det er begått en feil fra Aftenposten, men å regne med en beklagelse fra dem er vel å tro på julenissen i August.

Skrevet

42V får ikke jeg til heller. Det nærmeste jeg kommer er Nome,og det er ikke hovedstaden i Alaska, for det er Juneau. Det her må også være slurv fra kryssordforfatteren.

Annonse

Skrevet

Satser på ADEN og NOME...antakelig en såkalt "følgefeil" - har sett Nome brukt som hovedstad før...men hva med Rocket - hvor vant Rocket (snookerspilleren?)..

Skrevet
  - skrev (På 22.8.2015 den 9.09):

Noen som kjenner en hovedstad på fire bokstaver der nummer to er "d"? Hadde stikkordet på 38 L bare vært "klasse" eller "stand" eller noe slikt, hadde det hele gått opp. Kanskje en feil?

Så kom svaret i dag (29.08.2015). Som jeg tenkte var svaret på 38L "adel". Altså nok en av mange feil i dette ellers så utmerkete kryssord. Tror ikke vi skal laste kryssordforfatteren. Lukter av slurv fra desken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...