walker033 Skrevet 6. mai 2015 Skrevet 6. mai 2015 Hei! Jeg sliter med løsningsordet på 18 vannrett : "fengsel". Jeg ser ut ifra diskusjonen lengre nede, at man kan søke kryssordhjelperen i ordnett. Så finner man ordet. Men hva med de som ikke har tilgang til denne tjenesten? Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan søke utenom ordnett for å finne ordet? Jeg også sitter med følgende bokstaver: e_t_i. På forhånd takk!
anne. Skrevet 7. mai 2015 Skrevet 7. mai 2015 Du kan prøve å søke i: Bokmålsordboka Ellers er det lurt å ha Ordnett om en løser litt vanskelige kryssord. Anbefaler deg det :-).
akok Skrevet 7. mai 2015 Skrevet 7. mai 2015 - skrev (På 6.5.2015 den 22.56): Hei! Jeg sliter med løsningsordet på 18 vannrett : "fengsel". Jeg ser ut ifra diskusjonen lengre nede, at man kan søke kryssordhjelperen i ordnett. Så finner man ordet. Men hva med de som ikke har tilgang til denne tjenesten? Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan søke utenom ordnett for å finne ordet? Jeg også sitter med følgende bokstaver: e_t_i. På forhånd takk! Hei. Andre bokstaven er S.
steinrar Skrevet 7. mai 2015 Skrevet 7. mai 2015 Gjør det enkelt. Google bokmålsordboka, språkrådet/UiO utg. er tilgjengelig der. I søkefeltet setter man inn kjente bokst. og ? for ukjente. I dette tilfellet får man opp kun et svar.
anne. Skrevet 7. mai 2015 Skrevet 7. mai 2015 En kan også søke på fengsel i bokmålsordboka. Velg avansert søk, kryss av for fritekst og skriv fengsel i søkeruta. Så er det bare å bla nedover og lese i oppslagene som kommer.
walker033 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Skrevet 7. mai 2015 Tusen takk for all hjelp! Jeg fant endelig svaret. Jeg hadde ikke tenkt på ordet fengsel i den betydningen. Takker for tips om bokmålsordboka på nett. Etterhvert skal jeg skaffe meg tilgang på ordnett også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå