Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med løsningsordet på 18 vannrett : "fengsel". Jeg ser ut ifra diskusjonen lengre nede, at man kan søke kryssordhjelperen i ordnett. Så finner man ordet. Men hva med de som ikke har tilgang til denne tjenesten? Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan søke utenom ordnett for å finne ordet? Jeg også sitter med følgende bokstaver: e_t_i.

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan prøve å søke i:

Bokmålsordboka

Ellers er det lurt å ha Ordnett om en løser litt vanskelige kryssord. Anbefaler deg det :-).

Skrevet
  - skrev (På 6.5.2015 den 22.56):

Hei!

Jeg sliter med løsningsordet på 18 vannrett : "fengsel". Jeg ser ut ifra diskusjonen lengre nede, at man kan søke kryssordhjelperen i ordnett. Så finner man ordet. Men hva med de som ikke har tilgang til denne tjenesten? Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan søke utenom ordnett for å finne ordet? Jeg også sitter med følgende bokstaver: e_t_i.

På forhånd takk!

Hei.

Andre bokstaven er S.

Skrevet

Gjør det enkelt. Google bokmålsordboka, språkrådet/UiO utg. er tilgjengelig der.

I søkefeltet setter man inn kjente bokst. og ? for ukjente.

I dette tilfellet får man opp kun et svar.

Skrevet

En kan også søke på fengsel i bokmålsordboka.

Velg avansert søk, kryss av for fritekst og skriv fengsel i søkeruta.

Så er det bare å bla nedover og lese i oppslagene som kommer.

Skrevet

Tusen takk for all hjelp!

Jeg fant endelig svaret. Jeg hadde ikke tenkt på ordet fengsel i den betydningen. Takker for tips om bokmålsordboka på nett.

Etterhvert skal jeg skaffe meg tilgang på ordnett også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...