anin123 Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Hei Når jeg løser POENGKRYSS i Hjemmets VÅRE BESTE KRYSSORD står det at alle ordene må stå i Tanums store Rettskrivningsordbok. Men det jeg reagerer på er at det er mange ord som ikke står i denne boken. F.eks. SERA eller DERI. Hvorfor er det slik? dette er da høyst "gyldige" ord
odnyst Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Det er jo de ordene du lager selv i høyre halvdel, som skal stå i Tanums. Så da er det opp til deg å finne ord derfra.
fabio Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Både SERA og DERI står da vitterlig i min Tanum.
arnea Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 - skrev (På 11.1.2015 den 11.58): Hei Når jeg løser POENGKRYSS i Hjemmets VÅRE BESTE KRYSSORD står det at alle ordene må stå i Tanums store Rettskrivningsordbok. Men det jeg reagerer på er at det er mange ord som ikke står i denne boken. F.eks. SERA eller DERI. Hvorfor er det slik? dette er da høyst "gyldige" ord Ordet SERUM er oppslagsordet og og flertall SER_A står ved side av. Slik er det gjennom hele boka Ordet DER er oppslagsordet og DER_I finner du i opplistingen nedenfor Det ville vært uoverkommelig å ha alle bøyningsformer etc oppført som oppslagsord i en trykt bok. arne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå