Steinbiten Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Jeg synes det er litt ugreit når det finnes to løsninger uten at det er mulig å diskriminere mellom dem. I denne helgens oppgave (779)finnes det to; forfatter som kan være både Arner og Ørner, og elv som kan være Gila og Gira og hvor den valgfrie bokstaven er blindbokstav. Har jeg feil eller er det noen andre som har oppdaget det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karlo Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 De fleste kryssordoppgaver har av og til biløsninger. Alle korrekte løsninger godkjennes uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Det tviler jeg på, dessverre. Det er nok ofte slik at kryssordforfatteren leverer oppgaven med sin løsning, og så sitter "byråkrater" i redaksjonen og godkjenner de løsningsforslagene som blir trukket ut - og da er det nok ikke rom for mye skjønn! Et godt råd er nok derfor å tenke gjennom hvilket alternativ som vil være mest nærliggende for kryssordforfatteren å bruke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fabio Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Min erfaring er at dobbeltløsninger som en klar hovedregel godkjennes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odnyst Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Dagbladets praksis kjenner jeg egentlig ikke, men det vanlige er jo at hvis det løsningsforslaget som blir trukket ut har dekning i et godkjent oppslagsverk, blir det godkjent. Det skulle bare mangle. (Mine erfaringer med dette har jeg kun fra Hjemmet/finaleoppgavene i NM). ({$editedMessage} 17.11.14 21:15) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.