Gjest jorunn Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Prøver meg selv om det ikke er direkte kryssord. Er noen gode på dikt: Hvem skrev disse linjene: "Syng eg om livet så syng eg om deg. Alternativene er Tor Jonsson, Olav Aukrust eller Per Sivle. Har sjekke mine diktbøker, og trodde faktisk at jeg var ganske bevandret i dikt-verdenen, men har måttet melde pass. Fant ikke noe på nett heller.
Gjest svima Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Den der slet jeg også med Jorunn. Jeg bare tippet på Per Sivle tror jeg. Jeg lette over alt uten å finne noe. Men jeg fant ut at et dikt var det feil alternativ på. Gjorde du det? Agnes, min deilige sommerfugl. Er ikke det Aksel Sandemose da? svima
Gjest vigdis Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Det er Olav Aukrust og diktet heter "Fylgje og fylgja". Hilsen Vigdis
Gjest jannike Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 - skrev (På 20.1.2006 den 16.09): Den der slet jeg også med Jorunn. Jeg bare tippet på Per Sivle tror jeg. Jeg lette over alt uten å finne noe. Men jeg fant ut at et dikt var det feil alternativ på. Gjorde du det? Agnes, min deilige sommerfugl. Er ikke det Aksel Sandemose da? svima Agnes, min deilige ... er Sandemose, ja. Jannike
Gjest vigdis Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Er ikke det Ibsen? "Agnes min deilige sommerfugl, deg vil jeg lekende fange" . Fra Brand? Vigdis
Gjest jorunnj Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Det stemmer, Agnes er nok et Ibsen-vers. Takk for hjelpen, jeg gjettet Sivle og sendte inn så heldig med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå