Gå til innhold

Norsk ukeblad nr. 1 - vriompeisen

Anbefalte innlegg

Gjest Belladonna

Godt nytt år til dere alle!

Jeg er i sterk tvil om svaret på 15 l, trumf i kortspill, blir et ord som er synonymt med f. eks. heldiggris. Vi sier en "lykkens ... ". Jeg har aldri hørt dette ordet i forbindelse med kortspill, men jeg er bortimot blank på dette feltet. Jeg mangler blindbokstavene, ellers har jeg de andre.

Jeg må sende inn bilaget i dag, så jeg er takknemlig for hjelp ;-).

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/2242-norsk-ukeblad-nr-1-vriompeisen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i sterk tvil om svaret på 15 l, trumf i kortspill, blir et ord som er synonymt med f. eks. heldiggris. Vi sier en "lykkens ... ". Jeg har aldri hørt dette ordet i forbindelse med kortspill, men jeg er bortimot blank på dette feltet. Jeg mangler blindbokstavene, ellers har jeg de andre.

Hei! Det er nok riktig, selv om uttrykket ikke brukes som trumf i dag.Opphavet er:Høyeste kort (kløverknekt) i kortspillet lanter. Hilsen Egil

Gjest Belladonna

Hei! Det er nok riktig, selv om uttrykket ikke brukes som trumf i dag.Opphavet er:Høyeste kort (kløverknekt) i kortspillet lanter. Hilsen Egil

Hjertelig takk, Egil! Nå lærte jeg noe i dag, også. Noe jeg synes er fint, er utdypende svar som enkelte her - ingen nevnt, ingen glemt - er flinke til å gi.

Gjest Belladonna

Takk til deg også, Jorunn. Jeg så ikke svaret ditt før jeg hadde postet mitt

innlegg til Egil.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...