Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet
  - skrev (På 27.9.2014 den 9.32):

Jeg synes nå at svaret på "rett" 3 linjer opp nede i høyre hjørne er en ingrediens og ikke en rett.

Jeg har A som første bokstav og får en rett, og en organisasjon loddrett, MEN finner da ikke skuespilleren loddrett. Vil du ha C som første bokstav? Finner du da organisasjon?

Skrevet

Jeg har c som første bokstav i rett, og skuespilleren er austrask og har samme navn som en tidligere norsk håndballspiller. Organisasjonen jeg har fått er velkjent.

Skrevet

Ja! Jeg hadde lest edelstein i entall, og med feil fugl ble det rot og tull. Med nitid etterretning på spørreordene ble det endelig ferdig arbeid!

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 27.9.2014 den 18.02):

Jeg har c som første bokstav i rett, og skuespilleren er austrask og har samme navn som en tidligere norsk håndballspiller. Organisasjonen jeg har fått er velkjent.

Det ble vanskelig nederst til høyre.Håper det er fornavnet til håndballspiller på skuesp.?

Ellers har jeg aldri sett et slikt svin?tror jeg.

Er jeg langt ute på vidda?

Skrevet

Vi som har levd en stund, som det heter, husker også en Norsk skuespiller med dette etternavnet, nemlig Gustav Adolf. For øvrig har Jan 1952 helt rett når det gjelder retten. Det er et krydder.

({$editedMessage} 28.09.14 08:36)

Skrevet

Tror Hansen har rett når det gjelder retten.

Fra Wikipedia: Chili con carne,ofte referert til som "chili",en gryterett med en chili saus basen. .

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...