elindblo Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Vannrett, 4 ned på venstre side: Er det noen som kan gi meg blindbokstaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karg Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Det er dem som dro til Syd-Afrika fra Nederland for fler hundre år siden. Med andre ord bonde på nederlandsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elindblo Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Takk. Men jeg har ?EON på bonde. Da stemmer i alle fall de kryssende ordene. Men det finnes kanskje andre muligheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mj8599 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg har også EON som slutten på "bonde". Da blir det ikke boer... Men jeg satser på PEON, en fattig bonde fra Sør-Amerika, iflg Google... ({$editedMessage} 06.09.14 14:31) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Takk. Men jeg har ?EON på bonde. Da stemmer i alle fall de kryssende ordene. Men det finnes kanskje andre muligheter? Kanskje en sydamerikansk landarbeider kan kalles bonde hos Hansen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karg Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg bøyer meg i støvet og innrømmer at jeg hadde totalt feil. Beklager så meget elindblo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elindblo Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Jeg har også EON som slutten på "bonde". Da blir det ikke boer... Men jeg satser på PEON, en fattig bonde fra Sør-Amerika, iflg Google... ({$editedMessage} 06.09.14 14:31) Takk, Jan! Ifølge Tanums Store rettskrivningsordbok er en peon en søramerikansk løsarbeider. Inntil videre staser jeg på dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.