Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokså lett i dag også. MEN det er en feil...

Fem linjer ned helt til venstre.. Skal ikke være bestemt form, men flertall.

Dessuten er det sikkert noen som kommer til å trøble med "organ" vannrett nesten midt på. Organet er beskrevet i hvert fall i kvasir der jeg fant det.... :)

Lykke til!

Fortsetter under...

Skrevet
  - skrev (På 3.9.2014 den 8.23):

Dessuten er det sikkert noen som kommer til å trøble med "organ" vannrett nesten midt på. Organet er beskrevet i hvert fall i kvasir der jeg fant det.... :)

Lykke til!

Finnes også ved søk på Ordnett for de som abonnerer på Medisinsk Ordbok. Men 8. og 9. bokstav har byttet plass etter det jeg ser.

({$editedMessage} 03.09.14 14:01)

Skrevet

Er sjølv usikker på den rette løysinga, men inntil videre har eg P og U som BB. Dersom dette er feil vil eg sette pris på reaksjon frå andre i forumet.

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 3.9.2014 den 11.46):

Finnes også ved søk på Ordnett for de som abonnerer på Medisinsk Ordbok. Men 8. og 9. bokstav har byttet plass etter det jeg ser.

({$editedMessage} 03.09.14 14:01)

Ja, men er det ikke en bokstav for mye? Ihvertfall ihht. SNL.

Skrevet

Må være enig med deg der harven. Mi løysing har E som 4. siste bkst. og den finn eg ikkje i oppslagsverk som eg har gjort søk i.

Har ikkje registrert dette ordet tidligere, men artig lell, då vi stadig lærer nye begrep gjennom Hansen

Skrevet
  - skrev (På 3.9.2014 den 8.23):

Lykke til!

Hansen er litt på tynn is her. Skrivemåten han har brukt er vel egentlig en eldgammel skrivemåte med ph i stedet for f og en e for mye på slutten (bokstav nr. 8), men hva gjør en vel ikke for å få det til å passe med resten?

Skrevet

Hei.

Min løsning starter med O.

Antall bokstaver stemmer heller ikke.

Tror ikke Hansen har medisinsk ordbok.

Annonse

Skrevet

Hei! Fant ut at ordet skrives med den ekstra e-en på engelsk, så da går jeg for det. Uten diskusjonen på forumet her hadde jeg aldri funnet svaret på dette organet, hipp hipp!

ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...