Gå til innhold

Feil i uke-experten 48?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal siste rute i 3. loddrett endres fra hvit til svart?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei cs

Jo, det har du rett i. Rute nr. 12 kan være svart. I alle fall må løsningen din på 11 bokstaver bli riktig. (Vi har sikkert samme løsning.) Men det kan kanskje hende at det finnes en annen løsning på 12 bokstaver ?? Lokalkjente kan muligens finne en løsning på 12 bokstaver ? Begge må vel i tilfellet godkjennes. Jeg sender inn løsning på 11 bokstaver i alle fall.

Mvh marion

Skrevet
  - skrev (På 3.12.2005 den 15.45):

Skal siste rute i 3. loddrett endres fra hvit til svart?

CS

En liten tilleggskommentar til spørsmålet ditt:

Hvis du bruker eldre form av sted i Buskerud,

får du bruk for alle 12 rutene på 3 loddrett. Men om endelsen -EN brukes

i dag, vet jeg ikke. Finner ikke noe sikkert svar på det. Det er nærliggende å forstå " sted i Buskerud" som at det gjelder en betegnelse som brukes i dag, og da ender løsningen på - A.

marion.

Skrevet

Blander meg inn i diskusjonen. 3 loddrett kan bli riktig med begge varianter, forutsatt at øyen på 17 vannrett begynner med L.

Men jeg har da virkelig første bokstav S, og da finner jeg ingen øy.

Er det jeg som har galt på 1 loddrett?

Skrevet

Jeg har også S- som første bokstav på 17v (øy). Derfor må etter mitt syn 3 loddrett slutte på - A . Poenget mitt var at folk med lokal kunnskap om Buskerud likevel kan finne andre løsninger. Nå er det jo slik at alle skal kunne løse et kryssord uavhengig av bosted. Og da må løsningene finnes i tilgjengelige kilder. Derfor foreslår jeg som nevnt i et tidligere innlegg, at 3 l ender på - A, og at øy begynner på S-. Det er det jeg kan finne i mine kilder - en løsning som så langt jeg kan begripe, bør bli godtatt. Det fører til at siste blanke rute på 3 l skal være svart. Derfor feil i kryssordet.

Takk for innlagg, og muligheten til diskusjon. Da blir kryssord enda mer spennende.

marion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...