Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg regnet med det, men jeg har vridd huet mitt for å finne en mening med det ordet. Jeg vet jo at ordet er et homonym. Verbet å felle (et tre), en venn-kompanjong eller en snare og jeg synes alle passer like dårlig. men, men det er nå min mening. Hansen er jo og forblir Hansen med sine spesielle oppfatninger.

Skrevet
  - skrev (På 5.7.2014 den 17.01):

..noen som reiser sammen - frem og tilbake - som en j.j.???

({$editedMessage} 05.07.14 19:01)

Da burde vel oppgave ordet ha vært pendlerkamerat eller noe sånt. Som jeg forstår det nå er han reisefelle med seg selv.

men dette blir vel kverulering.

Ha en god helg og ferie alle sammen

Skrevet
  - skrev (På 5.7.2014 den 18.21):

Jeg regnet med det, men jeg har vridd huet mitt for å finne en mening med det ordet. Jeg vet jo at ordet er et homonym. Verbet å felle (et tre), en venn-kompanjong eller en snare og jeg synes alle passer like dårlig. men, men det er nå min mening. Hansen er jo og forblir Hansen med sine spesielle oppfatninger.

Innledningen er iallfall "hansensk"...slutten falt greit på plass i mitt hode...men det sier vel mere om mitt hode enn selve løsningen....reisefelle er helt OK som reisekamerat...eller venn...

({$editedMessage} 05.07.14 20:28)

Annonse

Skrevet

Jeg skal gi meg hvis pendleren som er oppgaveordet er "kamerat" med en annen pendler og ikke den "pendler" som er i oppgaven. Men nå skal jeg ikke provosere mer.

Skrevet

Jeg har også REISEFELLE og kan være enig at stikkordet ikke helt passer med svaret.

Men jeg har bare en J. Ser det er hintet med to.

Kanskje hipp som happ hva en velger der.

Skrevet
  - skrev (På 5.7.2014 den 18.50):

Jeg har også REISEFELLE og kan være enig at stikkordet ikke helt passer med svaret.

Ønsker meg ordet før reisefelle og hva blir de neste bokstavene i ønologer etter vindrue fot..............

Skrevet

Ikke "fot" men "pot".... Ønologene er kjennere som ser et potensiale i vindruene...og pendlerne reiser som jojo'er...tror jeg

({$editedMessage} 06.07.14 01:11)

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 5.7.2014 den 18.50):

Løsningen på pendler er et helt greit "hansenord", spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...