Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halleluja! Se der - isgalten er på plass i lørdagens Hansen! Vi i Isgaltens Venner (som - på Fjaseboken - arbeider iherdig for at isgalten skal være representert i Hansens kryssord) sier takk, Hansen, takk for isgalten!

Fortsetter under...

Skrevet

For noen uker siden hadde de isgalt i fiskedisken der hvor jeg ofte handler. Måtte jo bare prøve det. Den var helt grei til steking. Men isgaltens venner tror jeg ikke er noe for meg. Ulrikens venner derimot..... Har vært der flere ganger.

({$editedMessage} 31.05.14 22:00)

Skrevet

Hansens spesialiter er flotte, men jeg blir stadig forundret over kryssordforfatteres mangel på oppfinnsomhet: Innsjø/sjø: Enare, keiser: Nero, gass: neon, osv.

Skrevet

Joda, skjeld, jeg er forsåvidt enig, men: De fleste av oss liker Hansen forunderlige verden av lange og mellemlange, oppkonstruerte løsningsord...og de fleste av oss bærer over med at han - fra tid til annen - må ty til gjengangere - enten de tilhørte Ibsen, eller andre ordkonstruktører..som feks ULRIKEN, NERO, ENARE, EIKEREN og mange, mange andre. Ikke enkelt dette, ålage to kryssord hver uke - med oss løsere som kritikere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...