Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nederste oppgave. Finner bare ett ord for 6 L.R. og da får jeg S som 2.i 5 V.R.Til nå har jeg bare funnet en urt som passer med resten av bokst.mine og da får jeg en H som første, men da strander fysikeren min, for der får jeg da ?s?h?, men de bokst. gir ingen løsning. Skjønner ikke hvor feilen ligger. Irriterende,for det er bare det som gjenstår.

Mvh.Punky

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Punky.

Din H til fysiker er feil.

For ordens skyld vil jeg gjerne nevne at hverken 5 vannrett Fysiker eller de i det samme hjørne befinnende seg 18 vannrett Irritasjonstilstand eller 7 loddrett Urt finnes ved søk på stikkord her i NKL.

5 vannrett Fysiker finnes ordrett beskrevet fysiker i SNL.

18 vannrett Irritasjonstilstand finnes stikkordsdefinert i Medisinsk ordbok.

7 loddrett Urt finnes bekreftet i SNL ved at det i form av eget oppslagsord oppgives å være dss. et annet oppslagsord, som i sin tur beskrives "ettårig urt i søtvierfamilien".

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei Skjye,synd jeg ikke så svaret fra deg tidligere,for nå skal jeg ta kvelden. Har noe å jobbe videre med i morgen. Tegnet med at H i fysiker var feil, men det var den eneste urten jeg hadde. Takk for tips og god natt

Mvh.Punky

Skrevet

Nederste oppgave. Finner bare ett ord for 6 L.R. og da får jeg S som 2.i 5 V.R.Til nå har jeg bare funnet en urt som passer med resten av bokst.mine og da får jeg en H som første, men da strander fysikeren min, for der får jeg da ?s?h?, men de bokst. gir ingen løsning. Skjønner ikke hvor feilen ligger. Irriterende,for det er bare det som gjenstår.

Mvh.Punky

Hei Fysikeren er en svensk dame med et navn som en by i Ruhrområdet, og planten starter med noe som er populært nå i den kommende påsken. Irritasjonstilstand får mange når høyet skal høstes. Lykke til

Burkis

Skrevet

Jeg har funnet en fysiker med 2.og 4.bokstav som jeg mener er rett i kryssordboka av Jarle Schwach,han(ikke hun) var svensk.Satset på han,men det skal bli spennende å se løsningen.

Mvh.Punky

Annonse

Skrevet

Hei , jeg har også den boka , så da er det jo enda flere muligheter.

Jeg valgte: Eivind Osnes (SNL), men som du sier, vi får se hva forfatteren av kryssordet har som løsning.

vh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...