jakest Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 B og A ... født av et dyr vanlig i bla Australia...
gerd1 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 I leksikonet finner jeg at det skal bli P istedenfor B. Men det er vel flere muligheter.
jakest Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 hm..? PARN istf BARN? Hm??? Og dessuten: P'en passer dårlig med loddrett kryssende løsning på "SÆRSYN" - som bla er brukt av Bj. Bjørnson i Aulestad-minner.... ABRAKS....osv.
-TerjeH Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 B og A ... født av et dyr vanlig i bla Australia... Milne; forfatter av Ole Brum og universet rundt han, bl. a kengurubarnet. Terje
tyga7 Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Ole Brumm - fortellingene er skrevet av A.A.Milne
odnyst Skrevet 13. februar 2014 Skrevet 13. februar 2014 Apropos "abrakslig". (Står i NRO). Opprinnelig het det visst "avbragslig", men er blitt litt "folkeliggjort" etter hvert. Ganske vanlig i dialekten der jeg kommer fra.
kilkenny-75 Skrevet 13. februar 2014 Skrevet 13. februar 2014 Ole Brumm - fortellingene er skrevet av A.A.Milne Hvorfor i all Bergen har Hansen skrevet H.H. Milne??? For å lure oss?
odnyst Skrevet 13. februar 2014 Skrevet 13. februar 2014 Det har nok Hansen skrevet "fritt etter hukommelsen". Han har tydeligvis ikke lurt noen med det i hvert fall.
Ellinor Skrevet 14. februar 2014 Skrevet 14. februar 2014 Jeg googlet h h milne og ser at han står som forfatter av Winnie the poo. Altså har Hansen sitt på det tørre.
odnyst Skrevet 15. februar 2014 Skrevet 15. februar 2014 Nei, Ellinor. Ole Brumms opphavsmann het Alan Aleksander Milne, altså initialene A.A. H.H. Milne var en kunstner (tegner) som var aktiv før A.A. Milne ble født. Jeg har også sett det innlegget du sikter til, det må være skrevet av en som har gjort seg skyldig i den samme forvekslingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå