Gjest punky Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Har fått frem ordet stållenke. Ingen av oppslagsverkene mine kan fortelle meg hva det er. Kan det være en hindring?
Gjest anita_m Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Eneste bruken jeg kan komme på er i bruk på klokker og lignende. Om det kan kalles en hindring er vel i så fall en definisjonssak, og jeg tør ikke uttale meg om det.... Anita
Gjest Dag Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 - skrev (På 14.8.2005 den 20.42): Har fått frem ordet stållenke. Ingen av oppslagsverkene mine kan fortelle meg hva det er. Kan det være en hindring? Punky. Hvilken oppgave holder du på med?Allers,Hjemmet og Dagbladet har sine linker.Spørsmål som tilhører noen av disse bør stiles under deres heading og ikke gjemmes bort.-Lykke til. Dag.
Gjest Svein Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Jeg er enig med Dag. Bruk den linken oppgaven hører til under - og oppgi navnet på oppgaven! Det er en uting å kamuflere et spørmål under andre linker...
Gjest punky Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Jeg brukte bevisst kryssordhjelpf for ikke å okkupere de nevnte faste headinger. Dermed er det fritt frem for dem som vil hjelpe, og om dere vet hvilket blad oppgaven kommer fra, må man da spørre dem om hjelp? Nei da foretrekker jeg det åpne markedet og kommer til å fortsette med det. Det er også grunnen til at jeg ikke skriver bladets navn.
Gjest Dag Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Punky. Alle har lyst til å hjelpe,men spill med åpne kort.-Et entallsord kan ikke bli løsningen på en oppgave i flertall.-Skjønner du at oppgavene kanskje inneholder en vanskelighetsgrad som krever noe mere enn bare å spørre.-"Bålet" står direkte i SNL.Hva er da problemet?-God hjelp har du fått av Skjye,men hvorfor skal du ha det så vanskelig?-Øvelse er eneste måten å komme videre på,men bruk litt intern trening og ikke spør om alt på nettet.-Det er godt ment og jeg har gått den samme runden selv.Har fortsatt mye å lære,men tiden strekker ikke til alt Dag.
Gjest anita_m Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Heisan Dag! Nå er det ikke jeg som spurte denne gangen, men har en følelse av at jeg ligger på nogenlunde samme nivå som punky når det gjelder kryssord. Dvs at de fleste oppgavene glir unna veldig greit, og blir heller kjedelige etterhvert. Det er nøttene som er blitt artige å løse, og det er de jeg bruker tid på. Jeg kvier meg alltid litt for å spørre, og jeg gjør det ikke før jeg har sittet med oppgaven i mange timer og dager. Og når jeg spør, så er det ikke fordi jeg nødvendigvis har lyst til å få ordet servert. Jeg har lett både her og der på nett og i ordbøker, og hjernen er snurret 5 ganger rundt alle akser for å se om jeg kan finne en løsning der. Veldig ofte har hjernen surret seg fast i feil retning, og om noen kan hjelpe meg med å surre den tilbake i en litt riktigere retning så kan jeg fortsette å lete..... Og om noen da har gitt meg et stikkord eller et hint, så vil jeg påstå at vedkommende har hjulpet meg videre til å bli en bedre kryssordløser. Det jeg har lyst til å få frem her er at jeg håper at også vi som befinner oss sånn "midt på treet" mht til kryssord også må få lov til å spørre uten at dere føler at vi er på jakt etter lettvinte veier for å fullføre kryssordene. Iallefall har jeg jobbet veldig hardt på forhånd før jeg legger ut spørsmål på nettet, og det tror jeg gjelder andre også. Og tusen tusen takk for at dere tross alt svarer hver gang vi spør! :-) Jeg har lært enormt mye etter at jeg fant disse sidene!!! Masse hilsner fra Anita
Gjest Dag Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Hei Anita. Jeg prøver å være hjelpsom på en hyggelig måte.Noen oppgaver er vanskeligere enn andre.Hjemmet har på nr.32 og 33 vært meget artige.Ikke alle løser de på sparket.-Hvis du spør etter lenker,kan jeg si at slavene hadde slike rundt beina.Denne blir jerntøff?-Lykke til og god natt. Dag.
Gjest anita_m Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Takk skal du ha Dag, men DE lenkene var i boks :-) Det er litt verre med den litt lenger ned til venstre.... Hindringen punky også hadde trøbbel med - og DEN var i entall...(eller er det kanskje ikke hindringen som er vanskelig, men utflukten eller bygget eller..........) Og joda - 32 og 33 har iallefall gitt meg litt mindre hår på hodet etterhvert som jeg har revet meg i det (godt jeg er godt utrustet på utsiden iallefall!) Tror jeg har den, og så vips så er det et ord som ikke passer helt inn - og da er det å begynne nesten fra scratch av. Faktisk litt godt med sånne oppgaver som i 31 som glir rett ned, sånn at jeg iallfall vet at jeg tross alt kan :-) Sov godt! Anita
Gjest Egon Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Hei Anita I likhet med deg har jeg forlengst fått "lenkene" på plass, men strir med de samme stikkordene som du nevner ovenfor. Føler meg temmelig sikker på at noen av dem har en overraskende eller ei kanskje ei artig løsning slik at vi må tenke nye tanker. Vi kan vel alltids håpe at vi greier å lokke Svein eller Dag på banen igjen. Kanskje vi greier å avlure dem noen hint.? Egon
Gjest Dag Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 - skrev (På 15.8.2005 den 21.35): Takk skal du ha Dag, men DE lenkene var i boks :-) Det er litt verre med den litt lenger ned til venstre.... Hindringen punky også hadde trøbbel med - og DEN var i entall...(eller er det kanskje ikke hindringen som er vanskelig, men utflukten eller bygget eller..........) Og joda - 32 og 33 har iallefall gitt meg litt mindre hår på hodet etterhvert som jeg har revet meg i det (godt jeg er godt utrustet på utsiden iallefall!) Tror jeg har den, og så vips så er det et ord som ikke passer helt inn - og da er det å begynne nesten fra scratch av. Faktisk litt godt med sånne oppgaver som i 31 som glir rett ned, sånn at jeg iallfall vet at jeg tross alt kan :-) Sov godt! Anita Svarte,men jeg kan ikke se at innlegget er kommet med. Kontakt NSB. Dag
Gjest Egon Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 HURRA!!! endelig i mål. Stor takk til Dag Egon
Gjest Dag Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Flott.Trodde det siste hintet kunne virke arrogant,men det hjalp kanskje. Dag.
Gjest anita_m Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Neida Dag, det var ikke noe arrogant svar i det hele tatt! Det ga meg derimot kraft og lyst til å gå videre på et kryssord jeg egentlig trodde jeg måtte legge fra meg :-) Synes det er masse artigere med slike hint enn fasiten! Takk for hjelpa Dag! Anita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå