Gå til innhold

Se og Hør Kryss & Quiz nr. 10

Anbefalte innlegg

Gjest Frank Johnny

Sitter fast i to kryssordoppgaver.

Side 23: Hårreisende kongelige. Nede til venstre, fire ruter over det nederste bildet står det "fam.navn". Har skrevet RAMM, da jeg fant ut at det fins folk med Ramm som etternavn i Norge. Søkte på Telefonkatalogen. Men tro om det er dette Se og Hør Kryss & Quiz er ute etter?

Side 24: Sett og hørt - Verden rundt. To ord. "Kroner" i den øverste rekken; har hittil _A_AL_ER. Og "på teaterscene"; har foreløpig K_L_SSER. Kan det siste nevnte ordet være KOLOSSER?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/2124-se-og-h%C3%B8r-kryss-quiz-nr-10/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anita_m

Jeg tror nok det er et etternavn de er på jakt etter der ja, så om det stemmer med RAMM ellers ville jeg satset på det.

Finnes sikkert kolosser på en teaterscene innimellom. Men jeg tror de tenker mer på den dekorative bakgrunnen....

Lykke til!

Anita

Gjest Kari Anne

Side 23: Hårreisende kongelige. Nede til venstre, fire ruter over det nederste bildet står det "fam.navn". Har skrevet RAMM, da jeg fant ut at det fins folk med Ramm som etternavn i Norge. Søkte på Telefonkatalogen. Men tro om det er dette Se og Hør Kryss & Quiz er ute etter?

Side 24: Sett og hørt - Verden rundt. To ord. "Kroner" i den øverste rekken; har hittil _A_AL_ER. Og "på teaterscene"; har foreløpig K_L_SSER. Kan det siste nevnte ordet være KOLOSSER?

Hva med REGALIER og KULISSER?

Gjest Frank Johnny

Jeg tror nok det er et etternavn de er på jakt etter der ja, så om det stemmer med RAMM ellers ville jeg satset på det.

Finnes sikkert kolosser på en teaterscene innimellom. Men jeg tror de tenker mer på den dekorative bakgrunnen....

Lykke til!

Anita

Flaut!

KOLOSSER du liksom.

Gjest Anne-Lene

Hei!

Jeg tror det skal være Regalier og kulisser.

Anne-Lene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...