Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Forstår ikke løsningen på MØTES; MO som de to første bokstavene gir ingen mening for meg, finner ikke noe slikt ord noe sted .....

Annonse

Skrevet

Hadde en skrivefeil slik at min siste vokal var en E, når den rettes til A så ser det bedre ut, går for den "tvilsomme" løsningen !

Skrevet
  - skrev (På 3.4.2013 den 12.29):

Forstår ikke løsningen på MØTES; MO som de to første bokstavene gir ingen mening for meg, finner ikke noe slikt ord noe sted .....

Se synonym på verbet "møte" i Øvrebø, da ser man at løsningen blir grei.

Annonse

Skrevet

Greit nok med Anglerfe, men da får jeg problem med forfatteren. Jeg hadde Bruun, men nå blir det Bruen og han finner jeg ikke noe sted. Her er det noe som ikke stemmer.

Skrevet

Hallo?? Store Norske Kryssordbok av Olav Øvrebø, utgitt på Kunnskapsforlaget. En slags "bibel" for mange kryssordentusiaster, som det stadig refereres til i diverse kryssordfora. Er du heldig finner du den fortsatt i Bokhandelen.

Skrevet
  - skrev (På 4.4.2013 den 15.01):

Greit nok med Anglerfe, men da får jeg problem med forfatteren. Jeg hadde Bruun, men nå blir det Bruen og han finner jeg ikke noe sted. Her er det noe som ikke stemmer.

Det stemmer, han heter Ken Bruen :-)

({$editedMessage} 05.04.13 09:33)

Skrevet
  - skrev (På 5.4.2013 den 6.57):

Hallo?? Store Norske Kryssordbok av Olav Øvrebø, utgitt på Kunnskapsforlaget. En slags "bibel" for mange kryssordentusiaster, som det stadig refereres til i diverse kryssordfora. Er du heldig finner du den fortsatt i Bokhandelen.

Takk for svar. Min "kryssordbibel" befinner seg i hel-oppløselig tilstand og utgis ikke lenger på Kunnskapsforlaget. Jeg savner den voldsomt.

Skrevet
  - skrev (På 5.4.2013 den 7.32):

Det stemmer, han heter Ken Bruen :-)

({$editedMessage} 05.04.13 09:33)

Tusen takk -kari. Jeg har trålt kryssord. no og SNL uten å oppdage ham. Da er det herlig at noen vet og vil dele kunnskapen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...