Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

• 1 måned senere...

En Påskekryssordkorsfestelse.

I den fasit til Mesterkryss 6/2013 som sammen med Hjemmet 14 i dag arriverte i min postkasse, lyser hva som vel må være kryssordforfatterens "valg" mot meg: MELKEKOLLER.

Dette samsvarer med min egen løsning, som jeg fant belegg til ved disse tre oppslag i Norsk Riksmålsordbok:

ringe (subst.)

Bøyningsformer: en ; -r ;

1 (stort, oftest rundt) trekar til å ha melk i.

ringer og traug som stod indtil selsvæggen (Unds. Kors. 26)

(hun) gik borti hylden efter en ringe (B. B. Fort. 13)

melke|ringe (subst.)

Bøyningsformer: en ; ringe til å ha melk i; ringe med (sur)melk.

melke|kolle (subst.)

Bøyningsformer: en ; jf. melkeringe.

Gjentatte påstander fra Håpløs om at et "Haga" hos Egmont angivelig ved forespørsel skal bedrive forhåndsdistribusjon av fasitløsninger til enkeltkryssordløsere forekommer meg forøvrig så absurd å være, at jeg håper det ikke er sant. Dersom det mot formodning likevel skulle vise seg å være tilfelle, håper jeg ansvarlige i forlaget griper inn, og får satt en stopper for denne meningsløse praksis.

Det er da faktisk meningen at kryssordløsere ved egen kryssordkraft skal løse sine oppgaver, og eventuelt i tvilstilfeller sammenholde sine løsninger med fasit når den tid kommer. Håpløs har åpenbart misforstått dette, og snudd denne prosedyres naturlige kronologi bak frem.

Sluttligen påtaler jeg det grove overtramp, den hån mot andre kryssordløsere og mangel på elementær kryssordfolkeskikk utlegging av usminkede fasitløsninger i et diskusjonsforum som dette representerer.

Siden ingen andre synes å ha villet meddele Håpløs disse grunnsetninger fra kryssordløsernes ABC, ser jeg ingen annen råd enn at jeg gjør det.

Skjye.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/19641-mesterkryss-nr6/#findComment-84779
Del på andre sider

Til Skjye,

ingen dårlig dag å lese om egen korsfestelse på, selveste langfredag! Havner jo i "godt selskap", tilogmed røverne fikk bli med til Paradis. (Bedre selskap det enn "sure gubber").

Nå som korsfestelsen er unnnagjort, håper jeg du slipper å ergre deg mer i resten av påsken. Det kan føre til stress - og stress kan føre til så mangt.

Hva kryssordhjelp tlf. til Hjemmet/Egmont angår må nok andre "korsfestes" ((ikke min ide), men at den er populær er tydelig. Kan være vanskelig å komme igjennom der.

Man får ikke fasitsvar, men man får bekreftet/avkreftet om

det man er kommet frem til er riktig.

Dessuten kan man få tips om hva man skal lete etter når mulighetene er flere - og det er de jo ganske ofte.

Altså: kun saklige tips - og ikke "diffuse orakelsvar" - som enkelte er så flinke til å gi.

Hadde vært fint å ha en liste/oversikt over hvilke oppgaver

man kan spørre/svare på! (Også et tips om hvor kryssorløsernes ABC kan kjøpes)

Mvh en son fortsatt er like HÅPLØS

({$editedMessage} 29.03.13 17:06)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/19641-mesterkryss-nr6/#findComment-84860
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...