Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer ikke videre, trenger et lite pusch.1. V.R., har lett over alt, uten å finne noe. En eller flere bokst. må være feil.Som 2,4 og 6 har jeg O,P,R

Mvh. Punky

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Punky.

Du har riktige bokstaver.

Løsningsordet er i form av eget oppslagsord i "Nyord i norsk" (Kunnskapsforlaget 2012) beskrevet som rusmiddel som inhaleres.

Mvh Skjye.

Skrevet
  - skrev (På 27.1.2013 den 2.56):

Kommer ikke videre, trenger et lite pusch.1. V.R., har lett over alt, uten å finne noe. En eller flere bokst. må være feil.Som 2,4 og 6 har jeg O,P,R

Mvh. Punky

Tålmod er en dyd. Lete-lete, fra A til Å. Vakkert når ordet spretter opp foran øynene dine!

Skrevet

Hei, tips til alle som ikke har mer tålmodighet igjen og kansje også har mistet dyden for lengst, (det er jo ikke nødvendigvis alle som har "nyordboka"): søk på amylnitrat i SNL

(søk i medisinsk leksikon)

({$editedMessage} 27.01.13 22:50)

Skrevet

Takk for hjelp til dere alle, må ha meg en bytur med det første, slik at jeg får jkøpt denne boken.

Mvh. Punky

Skrevet

Ja, dette innkjøp bør du prioritere høyt oppe på handlelisten, Punky.

"Nyord i norsk" er hyperaktuell i kryssordløsningssammenheng. Tro meg på mitt ord: Denne boken kommer i lange tider fremover til å bli din kryssordfavorittlektyre, når den bare først er bragt i hus. :).

Mvh Skjye.

Annonse

Skrevet

Hei

Enig med deg "skjye", men problemet er jo at hvis man mangler flere bokstaver og første bokstav er en "blindbokstav" - må man "ta natta til hjelp". Dessuten er ikke alt "nyord" - det er ord som etterhvert er tatt i bruk igjen - og også dialektord som alltid har vært og fortsatt er i bruk

Mvh fortsatt like "håpløs"

Skrevet

Hei, Håpløs.

Jeg tillater meg å betvile at kryssordløsere med et fnugg av selvrespekt i behold ser det som noe problem å tilbringe timer med egenorientering i de ordbøker de har anskaffet seg; dette er da tvertimot en helt alminnelig og skattet kryssordløseraktivitet.

Det stemmer forøvrig som du skriver at en del eldre ord har funnet sin plass i "Nyord i norsk"; dette gjelder ord som i nyere tid er påplusset og tillagt utvidet betydningsinnhold.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei "Skjye",

det var litt av en "salve"! Jeg en kryssordløser med stor selvrespekt (ellers også), bruker riktignok ikke all min tid på kryssord, har andre interesser også!

Hvis du leser innlegget mitt en gang til skjønner du kansje hva jeg mente!!

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...