mj8599 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 I dag er det et par merkelige ord .... Det første jeg trøbler med er "pron" loddrett oppe i venstre hjørne. Jeg finner ingen pronomener som har to midtre bokstavene E og T.... Men så tenkte man i litt andre baner på "visesang" og da løste det seg. Nå har jeg bare igjen "småfisk" loddrett litt til venstre for midt på... Noen med ideer? ({$editedMessage} 09.01.13 15:09) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirk Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 D foran og S bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirk Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 I dag er det et par merkelige ord .... Det første jeg trøbler med er "pron" loddrett oppe i venstre hjørne. Jeg finner ingen pronomener som har to midtre bokstavene E og T.... Men så tenkte man i litt andre baner på "visesang" og da løste det seg. Nå har jeg bare igjen "småfisk" loddrett litt til venstre for midt på... Noen med ideer? ({$editedMessage} 09.01.13 15:09) Pröv G og K som blindbokstaver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mj8599 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 kirkri... Må si jeg ikke skjønte noe av det du skrev alså... hva mener du med hvilke blindbokstaver..? I "småfisk" har jeg A - - S I - Jeg mangler altså 2. 3. og siste bokstav. Jeg har prøvd meg med AGNSIL... Men mener nå det skulle vært en D på slutten da (Meldingen ble redigert 09.01.13 15:36) ({$editedMessage} 09.01.13 15:39) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-juni2 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 K istedenfor L ({$editedMessage} 09.01.13 15:44) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirk Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 kirkri... Må si jeg ikke skjønte noe av det du skrev alså... hva mener du med hvilke blindbokstaver..? I "småfisk" har jeg A - - S I - Jeg mangler altså 2. 3. og siste bokstav. Jeg har prøvd meg med AGNSIL... Men mener nå det skulle vært en D på slutten da (Meldingen ble redigert 09.01.13 15:36) ({$editedMessage} 09.01.13 15:39) Det ble litt kludder pga tidskollisjon når du redigerte innlegget dit. Mitt förste svar var på pronomen, det andre på småfisken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mj8599 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Okei... Takk for hjelpen! Men sil er også en fisk og kan brukes her like mye som sik.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-juni2 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Nå ble jeg i tvil om sik eller sil, forhåpentligvis valgfritt ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egon Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 I omtalen om sil finner man i SNL: Sil brukes mye som agn og er ellers viktige næringsdyr for torsk sei og laks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerd1 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 D foran og S bak. DETS kan vel ikke være pronomen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Eiendomspronomen intetkjønn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerd1 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Du har visst rett. Der lærte jeg noe nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annegga Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 kirkri... Må si jeg ikke skjønte noe av det du skrev alså... hva mener du med hvilke blindbokstaver..? I "småfisk" har jeg A - - S I - Jeg mangler altså 2. 3. og siste bokstav. Jeg har prøvd meg med AGNSIL... Men mener nå det skulle vært en D på slutten da (Meldingen ble redigert 09.01.13 15:36) ({$editedMessage} 09.01.13 15:39) Akustisk er en fisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annegga Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 kirkri... Må si jeg ikke skjønte noe av det du skrev alså... hva mener du med hvilke blindbokstaver..? I "småfisk" har jeg A - - S I - Jeg mangler altså 2. 3. og siste bokstav. Jeg har prøvd meg med AGNSIL... Men mener nå det skulle vært en D på slutten da (Meldingen ble redigert 09.01.13 15:36) ({$editedMessage} 09.01.13 15:39) Feil første gang. Auksid er en fisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
macknife Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det må være en lokal fiskeart eller lokalt navn på fisketype. Jeg har i alle fall aldri hørt om den. Sil, derimot, finnes i SNL og Kryssordleksikonet som småfisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annegga Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Fant det i et x ord leksikon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egon Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Fant også auksid i en av mine oppslagsverk, men lurer på om det kan være en annen stavemåte for auxid, som er en makrellfisk og ingen småfisk. ca 60 cm og 3kg. Er temmelig sikker på at agnsil er riktig løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annegga Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Da gir jeg meg på det. Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.