Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er kanskje to typer viskelær vi snakker om her. Det ene et tynt til å stikke inn en holder på trykkblyanten, det andre et som tres ned på tuppen av en vanlig blyant. Kfr. den Jon Almås har i "Nytt på nytt". Disse vet jeg ikke om noe annet sted å få kjøpt enn i en spesialforretning i Oslo.

Jeg sliter alltid ut viskelæret før pennen.......ukjent av hvilken grunn. Fant løsningen i dag!! Tok ut viskelæret, trykket en god klatt tack-it limmasse nedi, satte viskelæret på plass igjen. Det funker!!!!

Nei jeg løser da kryssordet med vanlig kulepenn! Litt optimist er man da! hehe

Annonse

Bruker en penn som heter Pilot Frixion Ball. Den har en "gummiball" på enden som du visker ut med. Med den blir garantert pennen tørr før "viskelæret" slites ut :)

Friction-ball type penner er bra for de fleste daglige formål, men vær obs på at blekket er laget slik at skriften forsvinner ved ca. 40 grader C og derover. Det er slik viskingen med friksjon foregår. Bruk aldri en slik penn til viktighe dokumenter som kjøpekontrakter o.l.!

Har Friction-Ball. Liker den greit. Når ballen blir skitten så gnir jeg det av. Og da forsvinner blekket bra. Blir ballen skitten, så blir kryssordet også skittent. :)

Bruker den svarte, synes den viskes bedre ut. Men jeg har en stabel med de gamle beige tynne kryssordpennene. Hamstret inn de siste da de nye kom. Synes de er så tykke i hånden.

Har Friction-Ball. Liker den greit. Når ballen blir skitten så gnir jeg det av. Og da forsvinner blekket bra. Blir ballen skitten, så blir kryssordet også skittent. :)

Bruker den svarte, synes den viskes bedre ut. Men jeg har en stabel med de gamle beige tynne kryssordpennene. Hamstret inn de siste da de nye kom. Synes de er så tykke i hånden.

Jeg må bare få takke for innleggene. Jeg skal prøve å få fatt i friction ball. Bruker paper mate i dag. Ha en fin uke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...