Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Nordnorsk dialektordliste

nordnorsk.uit.no/ordlister/nordnorsk/?ord=ordliste_pPlagg til å legge i vogga for at resten av underlaget ikkje skulle bli utbløytt. ... jf. pjesk, n (Ellingsen), pjæsk, m (Dragøy), usikker på om samme betydning i MO

Skrevet

Tviler ikke på at PJESK kan være riktig løsning.Har hørt uttrykket PJESK som en betegnelse på gamle og utslitte plagg. (trolig nordnorsk)

Mvh egon

Annonse

Skrevet

Kan godt gå for pjesk, men da skjønner jeg ikke annet enn at siste del av "bonde" blir kjøper? Men bonden kjøper vel ikke onnearbeid? Kjøper kanskje arbeiderne? Men vi får vel bare godta det som så mange andre rariteter fra Hansens hånd.

Skrevet
  - skrev (På 23.9.2012 den 16.50):

Kan godt gå for pjesk, men da skjønner jeg ikke annet enn at siste del av "bonde" blir kjøper? Men bonden kjøper vel ikke onnearbeid? Kjøper kanskje arbeiderne? Men vi får vel bare godta det som så mange andre rariteter fra Hansens hånd.

Joda, de radikale ordene arbeidskjøper/arbeidsselger er det mange som vil bruke, bare sjekk på Google

Skrevet

her løp systemer litt løpsk

({$editedMessage} 23.09.12 19:42)

Skrevet

og det fortsatte å løpe løpsk

({$editedMessage} 23.09.12 19:43)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...