aliko Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Mangler blindbokstav i PREFIKS, har: ar-i. Noen gode hjelpere et eller annet sted? Ellers ikke så ille i dag, synes jeg. :)
kaspara1 Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Tror det må være t. Jeg prøvde med anti først, men det stemte ikke med snekker. ({$editedMessage} 30.06.12 17:34)
sussi Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Jeg velger B, selv om det nok ikke er et reelt prefiks. Syns Hansen heller burde valgt "sted" eller "elv" her, selv om det er egennavn som jeg syns i størst mulig grad bør unngås. Alt er dog bedre enn prefikser som kan være hva som helst.
igina Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Nå blir tvilen kjempestor. Skal jeg gå for arki...? Mer logisk enn arti???
Tehme Melck Skrevet 1. juli 2012 Skrevet 1. juli 2012 - skrev (På 30.6.2012 den 14.11): Mangler blindbokstav i PREFIKS, har: ar-i. Noen gode hjelpere et eller annet sted? Ellers ikke så ille i dag, synes jeg. :) Jeg går for "arki". Det er et prefiks i ord som arkitekt, arkitrav og flere andre. Betyr "over". Men "arti" burde være greit det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå