senilix Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Ei hjartesukk, atter ein gang. Her på forumet var det jo eit yrande liv for ikkje så lenge sidan. Kor er dei engasjerte og dyktige debattantane?? Er ferdig med mesterx nr 22, men i nr. 21 mangler eg ein tysk komponist: _e_g_. Finn ingen passande i SNL, og musikkleksikon har eg ikkje. Kom ut av skapet alle sharpere! Mvh senior. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asla Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Hei! Din g er feil. svaret finnes her i kryssordleksikonet. Dryppende finner du i norsk ordbok(ordnett) Hilsen Astri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senilix Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Hei, Astri, og takk for umaken. Dersom din påstand er riktig, då er det dobbelløysing på "dryppende". Mvh senior. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderbo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 På «dryppende» har jeg et gresk ord som kan ha to forskjellige endelser. I ordnett, Riksmålsordboken, står ordet med « » så jeg velger den løsningen som svar. Det betyr at min tyske komponist har G som 4. bokstav. Han er født 1979 i Freising Tyskland og komponerer og utgir elektronisk musikk og spiller piano. Å påstå at G er "feil" bokstav i tysk komponist er vel litt drøyt. Her kan det godt være flere løsninger. hilsen Hulderbo (Meldingen ble redigert 03.06.12 17:25) ({$editedMessage} 03.06.12 17:34) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjye Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei, Hulderbo. De to ulike betegnelser for dryppende er i henholdsvis Norsk ordbok og Norsk Riksmålsordbok oppgitt å være etymologisk opphav til et og samme ord i alminnelig norsk ordbruk. Dette faktum forsvarer bruk av tødler til stikkord "Dryppende", der begge varianter er fullt akseptable løsningsord. Jeg er overbevist om at Astri i dette aktuelle tilfelle har blinket inn fasit. Mvh Skjye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senilix Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 På «dryppende» har jeg et gresk ord som kan ha to forskjellige endelser. I ordnett, Riksmålsordboken, står ordet med « » så jeg velger den løsningen som svar. Det betyr at min tyske komponist har G som 4. bokstav. Han er født 1979 i Freising Tyskland og komponerer og utgir elektronisk musikk og spiller piano. Å påstå at G er "feil" bokstav i tysk komponist er vel litt drøyt. Her kan det godt være flere løsninger. hilsen Hulderbo (Meldingen ble redigert 03.06.12 17:25) ({$editedMessage} 03.06.12 17:34) Hei, Hulderbo. Takk for støtte. Håper redaksjonen godtar at her er fleire løysingar. Personleg går eg for "dryppende" med endinga kto_ Mvh senior. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.