Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med god hjelp av forumet har jeg kranglet på plass forrige lørdag, onsdag og nå sist lørdag. Hansen blir verre og verre syns jeg. Men åh hvor jeg elsker ham. Måtte han leve til evig tid (iallefall så lenge jeg har mine åndsevner).

Ser jo at Hansen blir "arrestert" for flere ting i lørdagens x-ord. Noe er sikkert rett, men Hansen har som regel sitt på det tørre. Men jeg lurer litt på esoteriske som blir informerte. Såvidt jeg vet betyr esoterisk hemmelighetsfull e.l. Det er jo ingen hemmelighet hvis en er informert?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/18240-l%C3%B8rdag-646-esoteriske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med god hjelp av forumet har jeg kranglet på plass forrige lørdag, onsdag og nå sist lørdag. Hansen blir verre og verre syns jeg. Men åh hvor jeg elsker ham. Måtte han leve til evig tid (iallefall så lenge jeg har mine åndsevner).

Ser jo at Hansen blir "arrestert" for flere ting i lørdagens x-ord. Noe er sikkert rett, men Hansen har som regel sitt på det tørre. Men jeg lurer litt på esoteriske som blir informerte. Såvidt jeg vet betyr esoterisk hemmelighetsfull e.l. Det er jo ingen hemmelighet hvis en er informert?

En mulig forklaring:Hvis man har en informasjon som man vil holde for seg selv er man esoterisk. Har man ingen informasjon har man jo heller ingenting å holde hemmelig. Altså må man være informert før man blir esoterisk.

Det eneste ordet jeg ikke har fått til denne gangen. Det gjenstår 2 blindbokstaver og de skulle jeg gjerne ha fått hjelp til. I likhet med Ellinor har jeg også problem med å godta at svaret er "informerte". Hvem forbarmer seg?

Hei! Esoterisk er jo for de innvidde, og da er man vel informert, ikke sant?:-)

En mulig forklaring:Hvis man har en informasjon som man vil holde for seg selv er man esoterisk. Har man ingen informasjon har man jo heller ingenting å holde hemmelig. Altså må man være informert før man blir esoterisk.

Bosses forklaring er langt over min forstand, men det er kanskje en logikk der?? Den som informerer er iallefall ikke esoterisk. Det EN vet, vet ingen, det TO vet, vet alle, sa vi i gamle dager. Hvor er det esoteriske?

Annonse

Ja, beskrivelsen var kort og "to the point", men allikevel har jeg problemer med å skjønne at esoterisk er for de innvidde - fremdeles trodde jeg det var hemmeligheter når det var esoterisk og greier ikke å forbinde det med innvidde. Men jeg gir meg på dette - Hansen (og Unni) har nok rett. Setter det på konto for ny lærdom - og betrakter meg som innvidd. Godt at Unni ikke er esoterisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...