punky Skrevet 13. februar 2012 Skrevet 13. februar 2012 Har kun dette ene ordet igjen,"ØKS",2.=A. Burde eg. vente til i morgen, er spillvåken og kunne tenke meg å jobbe en stund ti,. Synes jeg har lett overalt, men i skrivende stund, hva med fremmedordboka?mMed. ordbok virker søkt, men man skal aldri si aldri Mvh. Punky
Skjye Skrevet 13. februar 2012 Skrevet 13. februar 2012 Hei, Punky. Hverken Fremmedordbok eller Medisinsk ordbok vil være til hjelp her; kilde er Norsk Riksmålsordbok. Løsningsordet er meget vanskelig tilgjengelig ettersom det ikke finnes som eget oppslagsord; kun inne i forklaringsteksten til et helt annet ord, og vil derfor i praksis være som nål i høystakk å lokalisere i papirutgaven. Dersom man har tilgang til den elektroniske utgave i Ordnett vil det enkleste være å lete i Kryssordhjelper med de bokstaver man har, og tråle forklaringstekstene til de tilslag man således finner. Mvh Skjye.
punky Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Skrevet 13. februar 2012 Skulle akkurat legge megm satt og leste i fremmwdordboka, uten å ha funnet noe så langt.Får starte med NRO i morgen, er A rett som andre? Behøver ikke å svare, men ville gjøre det enklere å lete. Mvh. Punky
Skjye Skrevet 13. februar 2012 Skrevet 13. februar 2012 Hei igjen, Punky. Din A er aldeles korrekt. :). Mvh Skjye.
senilix Skrevet 14. februar 2012 Skrevet 14. februar 2012 Hei. For de som har en norsk/spansk ordbok, er løsningen grei. Mvh senior.
punky Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Skrevet 14. februar 2012 Hei Skjye og senilix, norsk/spansk ordbok har jeg ikke. Er nettopp ferdig med å pløye igjennom NRO, V og V1 uten å ha funnet noe. Kan selvsagt ha oversett noe, men håper ikke det. Vet ikke om jeg bør prøve de fire første bindene, da jeg kan ha oversett noe i de bindene jeg allerede har sett i. Bør jeg prøve eller ikke? Jeg kan jo finne nåla Mvh. Punky
Skjye Skrevet 14. februar 2012 Skrevet 14. februar 2012 Hei, Punky. Jeg vil bent frem fraråde å lete i papirutgaven etter dette løsningsord; ordet finnes rett og slett ikke som eget oppslagsord. Mvh Skjye.
punky Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Skrevet 14. februar 2012 Hei Skjye, den er grei. Siden du i første innlegg nevnte NRO begynte jeg å lete der.Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet, vet hvor løsningsordet skal havne når den tid kommer. Har ikke noe mer å jobbe med, du får ha en riktig god natt Mvh. Punky
-Belladonna Skrevet 16. februar 2012 Skrevet 16. februar 2012 Øks heter på spansk hacha. Hvis stikkordet er på fem bokstaver, kan dette være svaret. ({$editedMessage} 16.02.12 02:42)
punky Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Skrevet 16. februar 2012 Takk skal du ha, Belladonna. Sa jeg ikke hadde noe mer å gjøre, men nytt Hjemmet kom i dag og hadde glemt å kjøpe siste Hjemmet-kryss, så nå er jeg ikke arbeidsløs med det første. Men får først prøve videre med Mester 6 Mvh. Punky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå