Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun dette ene ordet igjen,"ØKS",2.=A. Burde eg. vente til i morgen, er spillvåken og kunne tenke meg å jobbe en stund ti,. Synes jeg har lett overalt, men i skrivende stund, hva med fremmedordboka?mMed. ordbok virker søkt, men man skal aldri si aldri

Mvh. Punky

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Punky.

Hverken Fremmedordbok eller Medisinsk ordbok vil være til hjelp her; kilde er Norsk Riksmålsordbok.

Løsningsordet er meget vanskelig tilgjengelig ettersom det ikke finnes som eget oppslagsord; kun inne i forklaringsteksten til et helt annet ord, og vil derfor i praksis være som nål i høystakk å lokalisere i papirutgaven.

Dersom man har tilgang til den elektroniske utgave i Ordnett vil det enkleste være å lete i Kryssordhjelper med de bokstaver man har, og tråle forklaringstekstene til de tilslag man således finner.

Mvh Skjye.

Skrevet

Skulle akkurat legge megm satt og leste i fremmwdordboka, uten å ha funnet noe så langt.Får starte med NRO i morgen, er A rett som andre? Behøver ikke å svare, men ville gjøre det enklere å lete.

Mvh. Punky

Skrevet

Hei Skjye og senilix, norsk/spansk ordbok har jeg ikke. Er nettopp ferdig med å pløye igjennom NRO, V og V1 uten å ha funnet noe. Kan selvsagt ha oversett noe, men håper ikke det. Vet ikke om jeg bør prøve de fire første bindene, da jeg kan ha oversett noe i de bindene jeg allerede har sett i. Bør jeg prøve eller ikke? Jeg kan jo finne nåla

Mvh. Punky

Annonse

Skrevet

Hei, Punky.

Jeg vil bent frem fraråde å lete i papirutgaven etter dette løsningsord; ordet finnes rett og slett ikke som eget oppslagsord.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei Skjye, den er grei. Siden du i første innlegg nevnte NRO begynte jeg å lete der.Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet, vet hvor løsningsordet skal havne når den tid kommer. Har ikke noe mer å jobbe med, du får ha en riktig god natt

Mvh. Punky

Skrevet

Takk skal du ha, Belladonna. Sa jeg ikke hadde noe mer å gjøre, men nytt Hjemmet kom i dag og hadde glemt å kjøpe siste Hjemmet-kryss, så nå er jeg ikke arbeidsløs med det første. Men får først prøve videre med Mester 6

Mvh. Punky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...