Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, Egon.

Å legge fasitløsninger usminket ut på nett slik du her har gjort skurrer grovt med all form for kryssordinformasjonsetikk.

Kryssordløsere som ber om hjelp til denne type oppgaver er ikke tåteflasketutende spedbarn; man forventer faktisk at slike løsere selv er i stand til å orientere seg i dertil egnede kilder.

Mvh Skjye.

Her har tydeligvis kryssordforfatteren grepet til Gyldendals 5. binds der denne operaen er behørig omtalt. Et tips som kan anvendes ved jakt på egennavn er å benytte kategorisøk i Wikipedia. I den engelske utgaven er det nok ikke mange viktige operaer som er utelatt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Operas

Annonse

Hei, Egon.

Å legge fasitløsninger usminket ut på nett slik du her har gjort skurrer grovt med all form for kryssordinformasjonsetikk.

Kryssordløsere som ber om hjelp til denne type oppgaver er ikke tåteflasketutende spedbarn; man forventer faktisk at slike løsere selv er i stand til å orientere seg i dertil egnede kilder.

Mvh Skjye.

Hei Egon.

Når jeg nå har fått svaret "usminket", så er det jo bare å takke.

Jeg hadde ikke forventet det, men heller et tips om hvor jeg kunne finne svaret. Men gjort er gjort og du gjorde i beste mening.

Så lærte vi et nesten Hansensk ord i dag:

KRYSSORDINFORMASJONETIKK.

Hilsen

Hulderbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...