ehbl Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er det noen der ute som kan gi meg et hint om hvor jeg kan finne TRESLEKT, andre linje fra toppen, ca midt på siden? Jeg sliter..... Har noen bokstaver, men regner med de er feil. Jeg har: ___R_A_Y_I_ Håper på hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asla Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det er nok dessverre kun din I som er riktig. Svaret finnes i SNL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Tusen takk, da tror jeg faktisk det hjørnet er ferdig! Men så er det FESTEMIDDEL, litt til venstre for midten på oppgaven. Der har jeg: _S_O_N_E_, lurte på om det slutter på -anker? Men det er vel noe feil der også. Kan noen være snill og rettlede meg litt? Hvor finner jeg ordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TerjeH Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 S og O er nok feil, men din andre antakelse er rett. Svaret finnes definert som festemiddel på snl.no Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Tusen takk, da tror jeg faktisk det hjørnet er ferdig! Men så er det FESTEMIDDEL, litt til venstre for midten på oppgaven. Der har jeg: _S_O_N_E_, lurte på om det slutter på -anker? Men det er vel noe feil der også. Kan noen være snill og rettlede meg litt? Hvor finner jeg ordet? Søkte også i SNL på treslekt med I som nest siste. De jeg fant hadde kun 10 bokst.,ikke 11. Riktignøk skal jeg stæropereres i feb.,men så dårlig kan jeg vel ikke lese, men det må jeg tydeligvis gjøre :) Punky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TerjeH Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 jeg får heller ikke treff i snl.no ved å søke på bare Treslekt. Du må "utvide" søkeordet treslekt. Det finnes i Norge to typer trær, og du må prøve deg frem med hvilken "tretype" dette er. Eller søke i NKL med TRESLAG. Svaret finnes også i Øvrebøs kryssordbok, men der er faktisk første bokstaven feil! Terje ({$editedMessage} 19.01.12 00:01) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Takk for hjelp -Terje,skal sjekke videre. Krise å være "kryssordgal" og nesten blind. Gruer veldig til operasjon, har bare ett øye og hvis operasjon går galt? Får bare ikke ta sorgene på forskudd :)Mvh. Punky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TerjeH Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Ikke tenk på det verste, tro på det beste. Føler med deg. Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei igjen, -Terje, fant i alle fall treslekten Mvh. Punky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TerjeH Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Flott. Fler problemer med Mester 2? Terje ({$editedMessage} 19.01.12 01:37) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Sliter fortsatt..... Kan du si noe om TØY i øverste linjen? Jeg har: _I_S_I_E_. Er det feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjye Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei, Ehbl. Din første I er feil. Mvh Skjye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Takk! Da sitter jeg endelig med en ferdig løsning, rett eller ikke.....Den satt langt inne denne gangen, men av og til er liksom alt på tverke. Tusen takk i alle fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-benny Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Takk for hjelp -Terje,skal sjekke videre. Krise å være "kryssordgal" og nesten blind. Gruer veldig til operasjon, har bare ett øye og hvis operasjon går galt? Får bare ikke ta sorgene på forskudd :)Mvh. Punky Lykke til Punky, krysser fingre for deg :) Alle gode ønsker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senilix Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei, hopper innom forumet etter gamalt. Eg skiller meg litt ut, for eg manglar kun "skille seg ut". Har _T_I/N_R_ Mvh senior. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjye Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei, Senior. Bekreftet løsningsord finnes med dine bokstaver i Norsk Riksmålsordbok. Merk at ordets definisjon skriftsproglig sett er influert av det faktum at de fire første bind utkom før 2. verdenskrig. Mvh Skjye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senilix Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Takk Skjye. Då får eg ta på broddane og gå på biblioteket i morgon. Mvh senior. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SvenÅ Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei senilix! Har du tilgang til ordnett, er det helt unødvendig å valfarte til biblioteket. KRYSSORDHJELPEN nederst på siden gir deg svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Fant svaret i DD`kryssordexperten Mvh. Punky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.