gerd1 Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 14 ovenfra, 8 fra venstre, vannrett. Det ser ut som om det skal bli iakttar, men det har vel ikke noe med viser å gjøre.
-Belladonna Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tror du tenker substantiv. Nå har ikke jeg dette kryssordet, men jeg tenker verb: å vise, viser. Forøvrig er vel ikke å iaktta og å vise synonymer akkurat. ({$editedMessage} 05.01.12 03:39)
Skjye Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Hei, Belladonna. Norsk ordbok, bet. 2 av oppslagsordet iaktta: "2 ( litt.) overholde; ha for øye: iaktta visse forsiktighetsregler; vise; legge vinn på: iaktta den største forsiktighet". Lignende bekreftelser finnes i Bokmålsordboka og Norsk Riksmålsordbok. Mvh Skjye.
-Belladonna Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Hei, Skjye! Takk skal du ha! Du er en kunnskapsrik person som alltid gir gode, velfunderte svar. Jeg har både Bokmåls- og Nynorskordboka fra Universitetsforlaget, og når jeg nå har undersøkt nøyere, finner jeg "iaktta" også med betydningen "vise" i førstnevnte. Hilsen Belladonna ({$editedMessage} 05.01.12 22:59)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå