Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Tumleplass var et alternativ. Jo, knyttet til avkom er vel det mest logisk. Og da ble det utmattelse og ikke utsettelse på filibusteren, ja :)

Annonse

Skrevet

Nå har jeg mange alternativ på okseavkoms....plass, men alt ser feil ut. Hva har folk havnet på her, tro?

Blir det riktig med genitiv-s i et slikt tilfelle?

Skrevet

Ikke i mine heller. Derfor mener jeg det må være okseavkomstimleplass.

Stimleplass kan være en plass, der avkommet stimler sammen, danner klynger og farer i klynger.

Er dog ikke helt sikker.

({$editedMessage} 02.10.11 23:29)

Skrevet

Jeg tror vi bør slutte å diskutere Hansens plassering av genitivs-s'er. Disse har han gjennom alle år strødd ut etter eget forgodtbefinnende. Hvis man er opptatt av rettskrivning, så er Hansens kryssord en utfordring i det mange av ordene ikke finnes i noen ordbøker, men er rene Hansen(s)konstruksjoner. Det er jo det som er utfordringen og det sjarmerende med Hansen.

Går forøvrig for TUMLEPLASS med upassende genitivs-s foran.

Terje

({$editedMessage} 03.10.11 00:28)

Annonse

Skrevet

Jeg velger avkoms (genitiv) tumleplass (siden det handler om unger)

({$editedMessage} 02.10.11 17:46)

Etter noen omtanke er nok dette det nærmeste vi kan komme en hel-hansensk dobbeltskru...

Skrevet

Blir det riktig med genitiv-s i et slikt tilfelle?

Litt tvilsomt kanskje med en genitiv-s inne i dette, men av og til må vi finne oss i slikke finesser, Ikke sant? :-)

Skrevet

Hei!

Jeg tror mest på tumleplass,det står i ordbøkene,men stimleplass---Hansens spesial?

Han overrasker jo ofte med sammensatte ord,vi får vente

på løsningen.

Ha en fin dag!

Hilsen Tanja.

Skrevet

Okseavkoms tumleplass. Synes den er grei jeg. Sikre blir vi vel ikke før Hansens løsning.

Etter å ha tenkt et døgn, så tror jeg mer på -tumleplass enn -stimleplass. Mener å huske at RH har brukt tumleplass i tidligere kryssord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...