Gå til innhold

Spørsmål til alle som deltar i kryssorddiskusjonane.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg er visst den einaste i dette forumet som brukar nynorsk som skriftspråk ....Håpar det er ok og at det vert akseptert av alle her inne! Det er viktig for meg å nytta nynorsk som likeverdig målform til bokmål!

Det går så bra :-). Hvis noen ikke forstår deg, vil jeg påstå det er av vrangvilje.

Jeg er medlem på en annen chattekanal. Der er norsk, bokmål og nynorsk, svensk, dansk og engelsk tillatt, ikke dialekt og sms-språk. (Dette var en digresjon)

Eg er visst den einaste i dette forumet som brukar nynorsk som skriftspråk ....Håpar det er ok og at det vert akseptert av alle her inne! Det er viktig for meg å nytta nynorsk som likeverdig målform til bokmål!

Snille deg, det skulle bare mangle!

Jeg er en ordentlig bokorm, og det deiligste jeg vet er å finne en god bok på flott nynorsk, det er det aller beste litteraturspråket, selv om jeg dessverre ikke klarer å bruke det korrekt selv.! Min sønn er norsklærer og stor fan av nynorsk,

Det går så bra :-). Hvis noen ikke forstår deg, vil jeg påstå det er av vrangvilje.

Jeg er medlem på en annen chattekanal. Der er norsk, bokmål og nynorsk, svensk, dansk og engelsk tillatt, ikke dialekt og sms-språk. (Dette var en digresjon)

Fint!--Takk! Det er både eit identitets- og eit profesjonspørsmål å vera medviten på eige val av det skriftspråket/målforma ein vil bruka. :)

Annonse

Snille deg, det skulle bare mangle!

Jeg er en ordentlig bokorm, og det deiligste jeg vet er å finne en god bok på flott nynorsk, det er det aller beste litteraturspråket, selv om jeg dessverre ikke klarer å bruke det korrekt selv.! Min sønn er norsklærer og stor fan av nynorsk,

amanda, -takk til deg også! -Eg er lærarutdannar (i norskfaget)og har derfor sjølvsagt "vidsyn" både for bokmål og nynorsk! -Var visst årsak til ei avsporing no.... Men det har vore fleire slike...(Jf. boikott av Dagbladet)

Det er bare hyggelig! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...