Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det plent umulig for mange å fortelle hvilket kryssord man spør om hjelp til, og hvor i kryssordet ordene står?

jeg er også enig. Men vi må huske på at det er mange eldre med på diskusjonen. Det er kanskje noen av oss som rett og slett glemmer å si hvor man er i kryssordet. Personlig er jeg i så måte ikke så oppegående som jeg var i mine yngre dager...

jeg er også enig. Men vi må huske på at det er mange eldre med på diskusjonen. Det er kanskje noen av oss som rett og slett glemmer å si hvor man er i kryssordet. Personlig er jeg i så måte ikke så oppegående som jeg var i mine yngre dager...

Ung eller gammel, alle har vel lært å telle ;-). Men noe jeg har lagt merke til, er at en del ikke vet forskjell på rad (linje) og kolonne. Jeg har bakgrunn fra statistikk, og i den forbindelsen er det viktig å kjenne til mange begreper.

Men dere, Gerd og Einar, er vel bare ungdommer ;).

Annonse

Betegnelsene er ikke så viktig, bare det fremgår hvor i kryssordet ordene står og hvilket kryssord det gjelder :).

For eksempel leste jeg nettopp et spørsmål på dette forumet. Overskriften er "forsker". Det er en som er usikker på en bokstav. Vedkommende får da også spørsmål.

Annonse

Ikke alle har hatt samme studier og intelligens som deg.

OG TAKK FOR DET......................

Ditt innlegg sier mer om deg enn det sier om meg. Du har lært å telle går jeg utifra, og vet hva vannrett og loddrett betyr? Det trenger man ingen utdannelse for å kunne.

Jeg kan nok også irritere meg over at det ikke skrives hvor man søker og i hvilet kryssord..... Men ordet arroganse var vel litt feil synes jeg.

@ igina : Du kunne spart deg det innlegget.

Takk, Carimette! Jeg kan moderere meg og skrive ubetenksomhet istedenfor arroganse, men resultatet blir allikevel det samme. Dette gjelder ikke bare Dagbladets kryssord, men over hele fjøla. Det kan vel være enkelte løsere her som har fotografisk hukommelse, jeg har det ikke. Jeg hjelper gjerne, men bruker ikke tid på å være "detektiv".

Ditt innlegg sier mer om deg enn det sier om meg. Du har lært å telle går jeg utifra, og vet hva vannrett og loddrett betyr? Det trenger man ingen utdannelse for å kunne.

Trøste og bære førr ei krangling! Men kryssordløsing e jo ikke nåkka verdensmesterskap! Det e jo berre arti!! Uansett, god helg! Ser fram til lørdagens utfordring som ganske sikkert blir et nytt "setningskonstruksjonsvalgdissensutgangspunkt"!

Ikke alle har hatt samme studier og intelligens som deg.

OG TAKK FOR DET......................

Til deg, igina spesielt, og de fleste andre her.

Er dere stolte av dere selv, driver med skittkasting og mobbing i anonymitetens skjul? I mitt første innlegg stiller jeg et enkelt spørsmål, nemlig om det er helt umulig for enkelte når de ber om hjelp, å fortelle hvilket kryssord det gjelder og hvor i kryssordet hjelpen trengs. Dette blir jeg hetset og mobbet for. Hadde dere turt dette under deres egentlige navn? Skam dere, "voksne" mennesker!

Belladonnas første innlegg:

Er det plent umulig for mange å fortelle hvilket kryssord man spør om hjelp til, og hvor i kryssordet ordene står?

Hvordan i all verden kan dette utløse en diskusjon der invektivene florerer?

Innlegget krever jo egentlig ingen svar. Man leser det; tar det til etterretning, eller ignorerer det.

Mye magasyre blant forumistene her.

Terje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...