Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag synes jeg Hansen var rimelig enkel.MEN - jeg har likevel problemer med FLØTE - helt til venstre og 11 linjer fra toppen.Her mangler jeg 1.,11.,12.,15.,16.og 19. bokstav.

Likeså sliter jeg med DIKTER - et loddrett ord 7 linjer fra toppen og 14 rekker fra høyre kant. Spørsmålet er hva denne dikteren produserer. Forhåndstakk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/16753-nr282-fl%C3%B8te-og-dikter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag synes jeg Hansen var rimelig enkel.MEN - jeg har likevel problemer med FLØTE - helt til venstre og 11 linjer fra toppen.Her mangler jeg 1.,11.,12.,15.,16.og 19. bokstav.

Likeså sliter jeg med DIKTER - et loddrett ord 7 linjer fra toppen og 14 rekker fra høyre kant. Spørsmålet er hva denne dikteren produserer. Forhåndstakk for hjelpen!

Bokstavene 11-12-13 er -ing-, og da tror jeg resten løser seg sjøl der. Dikteren lager japansk poesi. Lykke til !

Per

Han produserer en diktform som begynner på H...resten finner du i kryssordleksikonet..

FLØTE: e,n,g,d,i og s. Løsningen er noe man bruker når man lager Quiche, en form for pai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...