elindblo Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 12 ovenfra, 7 inn fra venstre. Jeg får løsning skrvet med i, mens det i ordlister skrives med j. Men, Hansen: Du er tilgitt, tatt alle dine akrobatiske norske språkvarianter i betraktning! :-)
elindblo Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Skrevet 28. mai 2011 Det er mulig at du har rett, men jeg har ikke i noen av de 5 stedene jeg har slått på funnet at det kan skrives med i.
-juni2 Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 I Jarle Schwachs synonymordbok finner du RAIE og RAJE likestilt, også her i kryssordleksikonet får du trestang til svar når du skriver raie som spørreord.... ({$editedMessage} 28.05.11 20:24)
elindblo Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Skrevet 28. mai 2011 Raje (eller raie) er et dialektord som må brukes av minst et visst antall 1000 før det kan adopteres i de offiselle norske skriftspråkene. Muligens er det også andre krav til opptakelse i skriftspråkene. Og raje = raie er tatt opp både i nynorsk og bokmål. Men jeg skal ikke tvære mer på skrivemåten siden det sikkert er norskfilolger her som kan mye mer om dette enn det jeg kan som realist.... :-)
phafn Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Rajen er en trestang som blei benyttet i hesjene før det blei vanlig med ståltråd. Den blei brukt sammen med pæler(stolper) som blei kalt kraker. Per
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå