Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannrett 13 nedenfra, 8 inn fra høyre: Jeg finner ikke et slikt prefiks. Det nærmeste jeg kommer er OLI. Det er et prefiks på 4 boksaver: olig. Men her er det bare 3 bokstaver...

Fortsetter under...

Skrevet

Vannrett 13 nedenfra, 8 inn fra høyre: Jeg finner ikke et slikt prefiks. Det nærmeste jeg kommer er OLI. Det er et prefiks på 4 boksaver: olig. Men her er det bare 3 bokstaver...

({$editedMessage} 14.05.11 14:15)

Skrevet

OLA bør også kunne anvendes. Kfr. olabukse, olajakke, olabil

Skrevet

Oldtid, oldsak osv.

Selvfølgelig, tusen takk. Jeg bare slo opp uten å tenke så mye. Noen ganger er det mer bekvemmelig å la andre tenke for seg... :-)

Annonse

Skrevet

Jeg er ikke sikker på loddrett Tjukkas i det samme området.Jeg synes ikke det passer med rultepølse. Imidlertid gir leksikonet rullepølse, og jeg har Store Norske Ordbok hvor rullepølse er et familiært ord for tykksak (tjukkas). På prefikset vil jeg derfor foretrekke OLD.

({$editedMessage} 14.05.11 21:54)

Skrevet

OLA bør også kunne anvendes. Kfr. olabukse, olajakke, olabil

Jeg satser i hvertfall på OLD og at tjukkas blir rullepølse. Det finner man jo også her.

Skrevet

Bokmålsordboka:

old- pref (trol av lty olt 'gammel', jf eng. old, besl med norr &oogon;ld f 'tidsalder' og alder) som stammer fra el. gjelder svært gammel tid, i ord som oldfunn, oldtid

Kryper til korset. Så lærte jeg noe i kveld og. :)

Skrevet

Jeg satser i hvertfall på OLD og at tjukkas blir rullepølse. Det finner man jo også her.

For meg er tjukkas den store dingsen i gymsalen og den kan godt ligne en rullepølse. Men kan noen hjelpe meg med prins:

blindbokstavene? (14 inn fra høyre litt over midten)

Skrevet

For meg er tjukkas den store dingsen i gymsalen og den kan godt ligne en rullepølse. Men kan noen hjelpe meg med prins:

blindbokstavene? (14 inn fra høyre litt over midten)

isj

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...