Gå til innhold

A-postens søndagskryss nr. 27

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som får et helt "merkelig" ord på vakt i denne oppgaven.Betydningen er heller soldat.Tøyelig begrep.

Dag.

Fortsetter under...

Gjest Jorun B.
Skrevet

Hei Dag!

Har nok fått samme "merkelige" ord som deg. Fotsoldat, bevæpnet med piké (tungt spyd) står det i norsk ordbok. Er ganske sikker på at det er den rette løsningen.

Jorun B.

Skrevet

Hei Jorun.

Takk for svaret.-Ordet er nok riktig,men er det ikke en svakhet i oppgaven at ordet må tøyes så til de grader.-Samme skjedde forrige gang med DIKE som ble kant.-Samtidig går oppgaveordet igjen i svarordet.Nok en svakhet ved disse kryssordene.Jeg løser de bare av gammel vane samt div spørsmål som må besvares.-Ha en god dag fra et blåsfullt LHMR.

Dag.

Gjest vigdis
Skrevet
  - skrev (På 4.7.2004 den 9.46):

Hei.

Er det noen som får et helt "merkelig" ord på vakt i denne oppgaven.Betydningen er heller soldat.Tøyelig begrep.

Dag.

Hei dere to,

har også dette rare ordet, men hvis det er rett, må jeg kjøpe nytt leksikon.

Irriterende hvis kryssordforfatteren er upresis.

Her blåser det heldigvis ikke.

Vigdis

Gjest Jorun B
Skrevet
  - skrev (På 4.7.2004 den 10.58):

Hei Jorun.

Takk for svaret.-Ordet er nok riktig,men er det ikke en svakhet i oppgaven at ordet må tøyes så til de grader.-Samme skjedde forrige gang med DIKE som ble kant.-Samtidig går oppgaveordet igjen i svarordet.Nok en svakhet ved disse kryssordene.Jeg løser de bare av gammel vane samt div spørsmål som må besvares.-Ha en god dag fra et blåsfullt LHMR.

Dag.

Hei igjen!

Er helt enig med deg ang. disse oppgavene. Det blir for upresist. Nettopp pga. av "dike" sendte jeg ikke inn forrige gang, men ser jo av dagens løsning at det var "riktig".

Fortsatt god dag til deg også.

Jorun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...