Gjest Åge Skrevet 27. april 2002 Skrevet 27. april 2002 Hei Kan noen hjelpe meg med 11. vannrett: Sangerinden med sløret (1853)? Jeg har l - z - - - l - a. Tror disse er riktig. Mvh Åge
Gjest Svein Skrevet 28. april 2002 Skrevet 28. april 2002 Du imponerer, Odd! Hvor fant du kilden til denne løsningen?
Gjest Norsk Kryssordleksion Skrevet 28. april 2002 Skrevet 28. april 2002 Hei Svein Jeg søkte på Google med følgende søkeord "Sangerinden med sløret" Det første dokumentet inneholdt følgende linje: "Lazarilla eller Sangerinden med Sløret" Morten
Gjest Svein Skrevet 28. april 2002 Skrevet 28. april 2002 Takk for svar og og god ide til fremtidig søkemulighet!!
Gjest odd Skrevet 28. april 2002 Skrevet 28. april 2002 Du imponerer, Odd! Hvor fant du kilden til denne løsningen? Takk for gode ord, Svein ! Jeg synes ikke din entusiasme ligger noe tilbake, heller. Lazarilla eller Sangerinden med sløret er et sangspill av dansken R. Bay, og omtales i Gyl. konversasjonsleksikon 1972. Jeg finner det nevnt også i SN, men kun som Lazarilla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå