juliana Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Hallo, jeg sliter veldig meg å finne et annet ord for "Amatørmessig" 8 bokstaver og "klok omtanke"5 bokstaver, håper noen kan hjelpe meg.
Tone Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Jeg har ikke løst dette selv, men søkte i ordnett.no på amatørmessig, og haket av for all tekst. I norsk ordbok kommer det opp et ord på 8 bokstaver. Når det gjelder "klok omtanke", så fant jeg ett ord i NRO (norsk riksmålsordbok) på ordnett.no. Siden jeg ikke kjenner bokstavene du har, er det vanskelig å hjelpe noe særlig mer enn dette.
rainni Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 - skrev (På 25.4.2011 den 9.18): Hallo, jeg sliter veldig meg å finne et annet ord for "Amatørmessig" 8 bokstaver og "klok omtanke"5 bokstaver, håper noen kan hjelpe meg. Jeg mener 31 l. skal bli USKOLERT. Men hva har du på 40 v.? Står bom fast.
-TerjeH Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Et søk på MEDEIER i Norsk riksmålsordbok gir deg svaret. I dag brukes vel et mer fornorsket ord for det trolig opprinnelige franske ordet du skal frem til. Terje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå