Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg finner ofte tilfeller av tvetydighet. Denne gang for eksempel by helt til venstre, på midten. Det kan visstnok bli både DEORIA og PEORIA. Hvis jeg har resten rett, da.

Man får gå ut fra at flere alternativer godtas.

Jeg har skrevet TISTA, elva som renner gjennom Halden.

Hvis det meg du svarer til a-janfur, så mente jeg til venstre når man bretter bladet. Det blir da til høyre for midten.

Men jeg holder fortsatt på elva i Halden, Tista. Det har vi Tista-senteret på ene siden av elva og jernbanestasjonen rett over på andre siden av elva. Har vært mye der.

({$editedMessage} 25.04.11 21:04)

Hvis det meg du svarer til a-janfur, så mente jeg til venstre når man bretter bladet. Det blir da til høyre for midten.

Men jeg holder fortsatt på elva i Halden, Tista. Det har vi Tista-senteret på ene siden av elva og jernbanestasjonen rett over på andre siden av elva. Har vært mye der.

({$editedMessage} 25.04.11 21:04)

HEI Ja , det kan vel bli både Tisla og Tista, men Hansen bestemmer vel til slutt ! :)

Jaggu er det første gangen jeg ser begrepet instrument brukt om en regnestav. Det er et hjelpemiddel, som ble brukt før man fikk lommekalkulatorer og datamaskiner.

Store Norske Leksikon har ingen problemer med å kalle regnestav for instrument, her direkte avskrift:

Regnestav %u2013 matematikk, regneinstrument innført av den engelske matematikeren Edmund Gunter

({$editedMessage} 26.04.11 00:14)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...