Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En fremgangsmåte er å sjekke i verdens største leksikon, engelsk Wikipedia. Her står det en rekke lister som kan være nyttige for kryssordløsere. Lenken http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_anthems gir deg en liste over hele verdens nasjonalsanger med deres forfattere og komponister. Løsningen burde være blant disse dersom det ikke skulle være den lokale helt fra Ringerike, men da burde stikkordet innehold minst ett par med hermetegn.

Annonse

Tusen takk til dere som ville hjelpe, jeg leter, men finner ikke bekreftelse på den jeg tror det er. Er det B på tredje bokstav? Jeg trenger et kurs i å søke, men vet ikke hvor jeg kan henvende meg.Ha en fin dag!!

Løsningen på dette kryssordet står i Bergens Tidende 20.04.11, og løsningen på stikkordet "En nasjonalsang er hans verk" er oppgitt til "BECHERS".Jeg har problemer med dette løsningsordet. J.R.Becher skrev riktig nok DDRs nasjonalsang, men her er det bare 6 bokstaver, og ikke 7.Riktig løsning bør etter min mening være som antydet av S.J. 10.04.11 den franske militærmusikeren LEMAIRE som skrev Persias (Irans) første nasjonalsang. Løsning på 32 vannrett blir da ABGAR (bibelsk navn).

O.L.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...