Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler blindbokstavene i DRIKK - loddrett midt på siden og litt ned for midten. (Har sendt et innlegg om saken tidligere i dag, men ikke fått det registrert. Har det oppstått noe problem med forumet?)

Fortsetter under...

Skrevet

Beklager - men ser nå at det har kommet svar på mitt opprinnelige innlegg. Jeg dro bare ikke rullegardinen langt nok ned.Men svaret er kryptisk,så problemet er fortsatt uløst.

Skrevet
  - skrev (På 6.3.2011 den 17.14):

Mangler blindbokstavene i DRIKK - loddrett midt på siden og litt ned for midten. (Har sendt et innlegg om saken tidligere i dag, men ikke fått det registrert. Har det oppstått noe problem med forumet?)

spriten

Skrevet
  - skrev (På 6.3.2011 den 17.24):

Beklager - men ser nå at det har kommet svar på mitt opprinnelige innlegg. Jeg dro bare ikke rullegardinen langt nok ned.Men svaret er kryptisk,så problemet er fortsatt uløst.

60%? 96% :-)

Skrevet
  - skrev (På 6.3.2011 den 17.30):

spriten

Jeg er fortsatt helt på jordet og skjønner ingen ting.

Slik ser delløsningen min ut: ?VET?ØL. Noe må være galt.MEN HVA?

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 6.3.2011 den 17.41):

Jeg er fortsatt helt på jordet og skjønner ingen ting.

Slik ser delløsningen min ut: ?VET?ØL. Noe må være galt.MEN HVA?

Hei, johatt! Det er tydelig at både jeg og tola har luktet på omtalte sprit:-) Vi snakker om lørdagens, ser du. Unnskyld!

Skrevet
  - skrev (På 6.3.2011 den 21.19):

Lager vel øl av hvete, gjør man ikke?

Fra Wikipedia, den frie encyklopediGå til: navigasjon, søk

Hveteøl er øl som er brygget med en viss andel hvetemalt ved siden av byggmalt. I Tyskland kreves et hveteinnhold på minimum 50%. Brygging av øl på hvete går tilbake til oldtida; kanskje tilbake til tider da korn ikke ble dyrka i renkultur, men flere sorter i blanding.

I dag er Tyskland ledende i produksjonen av hveteøl, men også Belgia har tradisjon for hveteøl. I nyere tid har hveteøl blitt populært i USA, særlig på Vestkysten. Også norske bryggerier har i seinere år begynt å framstille hveteøl.

Skrevet

Et av de beste norske små-bryggeriene er Drammn Haandbryggeri som lager et helt himmelsk hvetøl. Ellers er jo Aass-pilsen et av de beste, fra det eldste nåværende bryggeriene. Og det var reklamen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...