Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I "1-poengsfeltet" står ordet "student". Der har jeg funnet et helt alminnelig anvendt ord på 4 bokstaver. Det er da vel altfor lett til at det kan være riktig?

Ellers synes jeg denne oppgaven gikk ganske greit, men det er enkelte finurligheter. Morsom og utfordrende er den i hvert fall.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er vel ofte ganske greie løsninger på 1. poengs ordene.

Jeg har samme løsning som deg vil jeg tro, og det må jo uansett godkjennes som en riktig løsning.

Skrevet

Det vil jeg tro blir godkjent.

En digresjon.Jeg mener å huske fra lenge siden, at når det var flere løsninger på et ord, kom den med flest bokstaver foran en med kortere i samlet poengsum for hele oppgaven.

Skrevet

Jeg tror det var en slik "regel"den gangen denne oppgaven av og til fantes i kryssordbladet Jackpot. Har ikke vært slik i Kryss og Tvers tror jeg.

Skrevet

Jackpot var det, stemmer det. Hvor er det blitt av det bladet, forresten? Det likte jeg, mange varierte oppgaver. Vet du om det eksisterer? Kanskje det er "sunket" til å bli bare "en-setnings"-løsninger sånn som i Norsk Ukeblad.

Annonse

Skrevet

Er det der det er forsvunnet. Jeg kjøper aldri "lette" kryssordblader. Jeg synes forøvrig de fleste oppgavene i Kryss og Tvers er plankekjøring, som man sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...