Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Nederst i venstre hjørne. Jeg har en følelse av hva Hansen vil ha dette til å bli, men bransje? -R-ALT.

Ordet er på 5 bokstaver, og den første er T:-)

Skrevet

TM i begynnelsen av et ord???????????

Jeg tror muligens Hansen vil ha dette til å bli TRALT. Kanskje en underbransje i bransjen dette.

Annonse

Skrevet

jada, takk, jeg er ferdig med hele kryssordet nå. Ble mye klussing idag. Jeg synes onsdagskryssordene er verre enn de på lørdager. Det ser man jo også på diskusjonsforumet her.

Skrevet

Smolt er vel en bransje innen fiskeoppdrett, og da blir det medium, som passer medre enn metier. Hadde stikkordet vært meteorologi ville metier passet bedre.

Noen som har tanker om dette?

({$editedMessage} 24.02.11 09:22)

Annonse

Skrevet

Hva slags bransje skulle Tralt være, tro. Gå i sine vanlige spor og gjøre det vanlige. Kanskje en bransje det også, men sikkert ikke særlig lønnsom.

Tror jeg heller til SMOLT.

Skrevet

Hvis du søker på bransje, finner du tralt...men ikke smolt som løsningsord. Jeg går for tralt....og metier som siste del av meteorolog.

Skrevet

Det er vel bare et synonym for ordet bransje, -ikke relatert til noe spesielt innhold. Er enig i at det høres noe søkt ut, - men det gjør vel "smolt" også??

Skrevet

Fra Norsk Riksmålsordbok:

TRALT (betydning nr. 3): (den eller den slags) arbeide, virksomhet el.l , "trade" ... de var gamle i tralten

Passer nok bedre som løsning enn lakseyngel skulle jeg tro.

Skrevet

Det er vel bare et synonym for ordet bransje, -ikke relatert til noe spesielt innhold. Er enig i at det høres noe søkt ut, - men det gjør vel "smolt" også??

Jeg tror du er inne på noe der.

Man holder på som vanlig, uansett hva det er.

Skrevet

For eit kjekt og hyggeleg forum! -No går eg over til hovudmålforma mi som er nynorsk, og håpar det er ok for alle andre her som tydeleg er bokmålsfolk?

Skrevet

Bare fint det!

Nordlandsdialekten min har veldig mye felles med nynorsk (og svensk).

Men nå teller jeg på knappene om jeg skal velge TRALT eller SMOLT.

({$editedMessage} 24.02.11 21:28)

Skrevet

Eg har bestemt meg for TRALT og dermed METIER som siste delord i meteorolog... Om det er rett, får me sjå når løysinga kjem. -Kan jo vera feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...