Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det må være noe feil øverst i høyre hjørne, ASIAT, 6 bokstaver loddrett, der er det noe rart; INSEKT, 6 bokstaver vannrett slutter på ...LUS og L'en danner første bokstav i ASIAT. Har noen en fornuftig løsning der??

Fortsetter under...

Skrevet

Tror det må være noe feil øverst i høyre hjørne, ASIAT, 6 bokstaver loddrett, der er det noe rart; INSEKT, 6 bokstaver vannrett slutter på ...LUS og L'en danner første bokstav i ASIAT. Har noen en fornuftig løsning der??

mellus er riktig

Skrevet

mellus er riktig

Ja, det kan ikke bli noe annet enn MELLUS(ville ikke skrive svaret så tidlig)

({$editedMessage} 05.02.11 12:30)

Annonse

Skrevet

Ja det MÅ bli mellus... Så da er asiat loddrett feil. Jeg skjønte ikkeno annet jeg heller. For asiat må bli iraner, og det passer dårlig med insektet....

Ellers er jeg helt ferdig!

Skrevet

Har fått info om at noen har funnet MELIUS som insekt i sine oppslagsverk. Rart at jeg ikke finner det noe sted, men da er det vel lurt å skrive det kanskje?.....eller ikke? Hva mener dere andre?

Skrevet

Pussig at ingen av alle dere oppegående kryssordløsere har hørt om Lrania! Ganske stort land mellom Kina og India. Derav Lraner.

({$editedMessage} 05.02.11 21:44)

Annonse

Skrevet

Hei Terje! Skjønner godt at du ikke greide å la være! You're the best - eller hva det nå heter:-) Og du reddet kvelden min - igjen!

Skrevet

Alt til sin tid, men da ser det ut til at vi er to som dyrker denne sporten.

Case closed?

Terje

({$editedMessage} 05.02.11 21:16)

Tror at jeg skal beklage. Ser i ettertid at det var ment som en spøk, men jeg slo opp i atlas og leksikon og trodde på deg først, og så følte jeg med lurt på en måte.

Mea culpa som det heter på fint!

Skrevet

Tror at jeg skal beklage. Ser i ettertid at det var ment som en spøk, men jeg slo opp i atlas og leksikon og trodde på deg først, og så følte jeg med lurt på en måte.

Mea culpa som det heter på fint!

Flott, veralynn!

Skrevet

Nå, nå, la oss legge denne diskusjonen død. Tror det i dette tilfellet er på sin plass med et sitat fra Peer Gynt:

"Se der fikk fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum".

Terje

Skrevet

Nå, nå, la oss legge denne diskusjonen død. Tror det i dette tilfellet er på sin plass med et sitat fra Peer Gynt:

"Se der fikk fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum".

Terje

...og publikum i dette tilfelle var meg,ikke bare fanden som var dum !!

Har ikke så lang fartstid her i forumet, men håper jeg kommer inn i sjargongen som råder etter hvert :-))

Skrevet

Pussig at ingen av alle dere oppegående kryssordløsere har hørt om Lrania! Ganske stort land mellom Kina og India. Derav Lraner.

Fin forklaring, men er ikke sikker på om Drillo ville godkjent den :-)

Rent praktisk kan vi vel løse dette på samme måte ved noen tidligere anledninger: Dele ruta diagonalt og skrive L/I.

Skrevet

Lurer på hvor jeg kan lese meg opp på LRANIA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...