Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg drister meg til å spørre igjen. Jeg er ennå ikke ferdig med denne oppgaven, men har oppdaget at det ordet jeg skrev for oppslag (1 poeng) også kan bety det samme som sterkt beruset (4 poeng). Det er på 6 bokstaver.

Dere som er ferdig med denne oppgaven, hvilket av disse ordene foreslår dere at jeg skal finne et annet synonym for, oppslag eller sterkt beruset? Jeg går da utifra at man ikke kan ha det samme synonymet to steder.

På forhånd tusen takk for hjelp :).

({$editedMessage} 21.01.11 23:23)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/15715-kryss-tvers-nr-1-bokstavkassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Belladonna! Jeg ble nysgjerrig på Bokstavkassen fordi du vrir hjernen med den, og nå er jeg "frelst". Hjelp! Er det meningen at man skal finne ett synonym for hvert nøkkelord? Eller jakter man på flere? Foreløpig er jeg på 29 poeng. Ikke stort å skryte av så langt, men ... Latter herfra.

Jeg har forstått det slik at man skal finne separate synonymer for hvert nøkkelord, så jeg ble forundret da det samme ordet jeg fant her, hadde to betydninger. Men Fabio forteller at dette også har forekommet tidligere, så da har jeg brukt dette ordet.

Nå er jeg ferdig med denne oppgaven. Jeg synes den er ordentlig morsom og utfordrende, en annen sak er om mange av disse (for meg) fremmedordene fester seg i hjernen ;).

Annonse

Jeg har funnet alle 6 ordene i hver gruppe og har dermed 90 poeng. Er jeg ikke flink ;-)))?

Du får det nok til du også, selvom det denne gangen er snau tid. Innsendelsesfristen er på mandag. Jeg har håp om å løse Professor'n og Allersnøtta, selvom de henger i en tynn tråd :).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...