Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fatter ikke bæra, mener jeg har rett løsning, men finner ikke noe løsningsord. Det gjelder 6 LR. språk.Har -l-g-esk, har gjettet på gresk, men finner ingen begynnelse på ordet.Har kommet til at L eller G kan være feil, men finner ikke alternativer som endelse. Håper på hjelp

Mvh.Punky

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/15562-norsk-ukeblad-51-vrionpeisen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke dette kryssordet, er du sikker på at L er riktig? Det er noe som heter nygresk.

Takker for svar, men nygresk kan det ikke være. Det skal være 3 bokstaver foran gresk. Får gå for forslag to, men synes jeg er for old til å søke på Google, men skal gjøre et forsøk.

Mvh.Punky

Annonse

Fant det i en av Danielsens kryssordleksikon. Vil gjerne vite hva løsningen ble.

Hei egon, har først nå tid til å sette meg foran maskinen, Siden jeg har alle bøkene fra nevnte person,måtte jeg sjekke igjen. Oldgresk står ikke, men utgavene mine kom i 1997. Skjønner at det er kommet nye utgaver og får gi meg selv en nyttårsgave eller to.Så dermed ga du meg et nyttig tips.

Mvh. Punky

Annonse

Hei Terje,den siste (nyeste) boken jeg har av nevnte forfatter heter kryssordleksikon, 2 bind fra 2000. Der fant jeg oldgresk, må være den eneste boken jeg glemte å se i. Jeg har også en eldre bok av ham, men der står det ikke noe utgivelsesår. Får kanskje kjøpe en tredje nyttårsgave.

Mvh. Punky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...