Gå til innhold

Kryss & Tvers nr. 16, Bokstavkassen, - l-bergh(at)hotmail.com

Anbefalte innlegg

Ang. sagd trevirke, 4 poeng. Jeg finner et ord for det som også står her i NKL. Men i Tanum står det uten bokstav nr. 6 i Bokstavkassen. I Bokmålsordboken fra Universitetsforlaget står bare verbet uten denne bokstaven.

Hva sier dere andre? Er det en feil, eller kan begge deler brukes?

Jeg må tillegge at jeg har "konkrete" ordbøker, riktignok noen år gamle, sikkert modne for utskiftning :-).

({$editedMessage} 29.11.10 16:36)

Fortsetter under...

Takk for bekreftelsen! Det er vel min utgave av Tanums som er for gammel, eller det kan være en (korrektur)feil. Jeg håper stadig på å vinne en ny utgave av Tanums i kryssord, men det sikreste er nok å kjøpe den selv :-).

Hei, Belladonna.

Løsningsordet er i Tanums 8. utgave (1996) feiloppført med 8 bokstaver - dette er i Tanums 9. utgave (2005) korrigert til 9 bokstaver.

Jeg tror bestemt det vil være en god ide å selv regelmessig oppdatere sitt ordboksarsenal, heller enn å håpe på at de nyeste ordbøker skal dale ned fra himmelen sammen med julenissen. :).

Mvh Skjye.

Heisann, Skjye!

Det er nettopp 8. utgave jeg har. Årene går, eller kommer, ettersom, uhyggelig fort ;-). Jeg har en tendens til å ha hodet i skyene, men i dette tilfellet er nok en bra bokhandel mer å stole på enn håpet om premie, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...