Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja det går fort av og til, og som oftest helt ubetydelige feil som noen diller med, men dette var bare helt feil. Men Hansen er kryssordhelten uansett !

Enig med deg at Hansen har vært kryssordhelten i mange år, og eneste grunn til at Dagbladet havner i mitt hus tre ganger i uka! I den senere tiden syns jeg imidlertid at det er liten sammenheng i kryssordet. Med det mener jeg at det er flere små kryssord i det hele, fordi det kun er en linje eller to som forbinder deler av firkanten med en annen. DVS. Oppgaveordet og/eller skraverte ruter sperrer for inngangen til neste del av kryssordet. Tyder på at gode gamle Rolf ikke lenger gidder å lete etter proporsjoner i oppbygningen, men heller er interessert i å finne mer eller mindre finurlige løsningsord. Kryssord uten sammenheng/system i oppbyggingen er verdens enkleste ting å lage, og fins i alle ukeblader og tidsskrifter ellers, så jeg syns RH burde bestrebe seg på å finne tilbake til gamle takter!

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/15195-240-insekt/#findComment-65091
Del på andre sider

Enig med deg at Hansen har vært kryssordhelten i mange år, og eneste grunn til at Dagbladet havner i mitt hus tre ganger i uka! I den senere tiden syns jeg imidlertid at det er liten sammenheng i kryssordet. Med det mener jeg at det er flere små kryssord i det hele, fordi det kun er en linje eller to som forbinder deler av firkanten med en annen. DVS. Oppgaveordet og/eller skraverte ruter sperrer for inngangen til neste del av kryssordet. Tyder på at gode gamle Rolf ikke lenger gidder å lete etter proporsjoner i oppbygningen, men heller er interessert i å finne mer eller mindre finurlige løsningsord. Kryssord uten sammenheng/system i oppbyggingen er verdens enkleste ting å lage, og fins i alle ukeblader og tidsskrifter ellers, så jeg syns RH burde bestrebe seg på å finne tilbake til gamle takter!

Det er en lang og omstendelig analyse av et underholdende og morsomt kryssord du kommer med. Hvorfor må det "henge sammen" mer enn det det gjør? Om du mener det er så enkelt å lage så spiller det ingen rolle for meg ihvertfall. Jeg finner det både utfordrende og morsomt. Takker Hansen for ukas to absolutte kryssordhøydepunkter, onsdag og lørdag!

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/15195-240-insekt/#findComment-65205
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Poenget i diskusjonen her er at edderkopp ikke er et insekt men en egen gruppe som heter edderkoppdyr

({$editedMessage} 08.11.10 12:27)

Kunne vel ikke jeg vite. Alle vet jo at det er et edderkoppdyr. Jeg mente bare at det kanskje skulle stå insekteter, og så var -eter blitt uteglemt. Edderkoppen er jo en insekteter. Går ut fra at Hansen vet at det ikke er et insekt.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/15195-240-insekt/#findComment-65678
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...