Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette har jeg nå fått til på en tilfredsstillende måte. Jeg bruker en slags kniv med et utskiftbart blad. Kan brukes av snekkere og til papir og lærmaterieale som skal skjæres ut. Aner ikke hva dette redskapet heter. Men det vet sikkert Hansen.

Men vitsen er at jeg ikke skjærer ut den siden jeg skal ha. Jeg skjærer ut den motsatte siden som henger sammen med den jeg skal ha. Den jeg skal ha sitter da løst og kan tas ut ubeskadiget. Ulempen er bare at man får skåret ut (minst) to sider man ikke skulle ha skåret ut. Lykke til!

Fortsetter under...

Latter herfra - for her rives jo hele kryssordet ut av avisen i butikken. Hvem i himmelsens navn vil lese om Kari S's utredning om at hun aldri tilgir Arne? Men jeg oppdaget at dagens kryssord var et helt oppslag. Det er alltid noe å være glad for:-)

Du kunne da vel bare ha løsnet stiftene som holder magasinet sammen og klippet ut x-ordet???? Og deretter tapet det sammen.

({$editedMessage} 09.10.10 19:30)

Den kinesiske måten er å beslaglegge magasinet fordi det undergraver kommunistpartiets ideologi.

Dette har jeg nå fått til på en tilfredsstillende måte. Jeg bruker en slags kniv med et utskiftbart blad. Kan brukes av snekkere og til papir og lærmaterieale som skal skjæres ut. Aner ikke hva dette redskapet heter. Men det vet sikkert Hansen.

Men vitsen er at jeg ikke skjærer ut den siden jeg skal ha. Jeg skjærer ut den motsatte siden som henger sammen med den jeg skal ha. Den jeg skal ha sitter da løst og kan tas ut ubeskadiget. Ulempen er bare at man får skåret ut (minst) to sider man ikke skulle ha skåret ut. Lykke til!

Skjønner egentlig ikke hvorfor avisen ikke setter en dobbeltsidig kryssord på midtsidene, så ville det også være mye enklere å fylle ut kolonnene på midten! Brukte lang tid på dagens, ca. fem timer fra og til konsentrasjon, men morsom!

Ps. Hvis du virkelig lurte; Redskapet heter "tapetserkniv", i hvert fall her i Østfold.

Annonse

Skjønner egentlig ikke hvorfor avisen ikke setter en dobbeltsidig kryssord på midtsidene, så ville det også være mye enklere å fylle ut kolonnene på midten! Brukte lang tid på dagens, ca. fem timer fra og til konsentrasjon, men morsom!

Jeg tror jeg vil bruke et barberblad og skjære pent inntil bretten. Når jeg kommer så langt.

Jeg tror jeg vil bruke et barberblad og skjære pent inntil bretten. Når jeg kommer så langt.

Ja, det er dette jeg også har brukt tidligere. Men denne gangen ble resultatet faktisk meget pent når motsatt side i den andre enden av bladet ble skåret ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...